Vraag

Zelfmoord

  • 23 October 2023
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hey allemaal.

Ik ben nu 15 en mijn zelfmoord gedachtes komen weer steeds vaker naar boven. Ik denk vooral aan het verleden wat er allemaal is gebeurd en dat vind ik wel kut. Heeft iemand tips om dat soort gedachtes van je verleden te vergeten want het zit me echt nogal in de weg. Maar ik denk vaker snachts want wat als ik nu gwn weg ga. Zal het wel iemand boeien zelfs me eigen moeder. Omdat ze me toch een nikserd vind. Ik doe toch alles fout. Het voelt gwn nie meer veilig in me huis. Me ma moet me altijd beledigen ofz. Ik voel me gwn niet meer normaal als vroeger. Ik wil gwn geaccepteer worden door me eigen moeder. Als dat mag. Maar ik zie het leven gwn echt nie meer zitten. Er is gwn te veel shit gebeurt. Ik voel me gwn nie zo fijn. Ik had eerst steeds maanden clean en nu begin het steeds om de 1 of 2 dagen. Ik wil echt dat dit stop maar op dat zulke momenten ben je het gwn zat en ge je zelf pijn doen en dingen denken. En dat is echt gwn kut vooral als je in je examenjaar zit. Dan komt er nog meer shit in je hoofd. Help iemand enz. Tegn me ouders vertellen lukt nie want waarschijnklijk gaat me ma echt schreeuwen als ik vertel dat ik me zelf snij en me me vader ook en voor de rest heb ik nie echt famillie verder dan me tante en opa en oma van me pa. En een tante en nicht. Maar met de meeste heb ik amper contact.

Hebben jullie tips of verleden, zelfmoord, sh gedachtes weg te halen. Dat zou namelijk super aardig zijn. En onthoud dat je nie alleen ben en dat ik er ook ben om mensen te helpen❤


5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kaasiseigbestwelvies .

Ik snap je volledig, ik heb er zelf ook last van gehad en heb.

Er over schrijven waarom je er aan denkt kan helpen. Of misschien juist over water in je verleden wel goed ging. Heb je iemand die je genoeg vertrouwd om het te vertellen, want dat helpt echt. Je kan ook naar een vertrouwens persoon op je school gaan waarmee je er over kan hebben. En als je van plan bent om jezelf echt van het leven te beroven kan je 113 bellen.

En nog misschien een beetje overbodige de Kindertelefoon staat ook altijd open tot je verhalen.

Groetjes ik @SadLightbulb 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik heb deze tip net ook bij een andere vergelijkbare topic gezet. Je mag en kunt hulp zoeken en krijgen! Kijk op https://www.113.nl/ 

Heel veel sterkte! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +1

Hey! Ik heb precies het zelfde ik snij mezelf elke avond tot littekens toe. Maar probeer eens 113 zijn mensen voor zelfmoord gedachtens . Ik heb het ook gedaan . Het hielp bij mij wel en hellemaal omdat het anoniem was. Dat vond ik wel echt chil. Je kan bellen of chatten . Ik hen zelf chatten gekozen .

 

Ik hoop dat er wat aan hebt en er boven komt . 

Jij verdient het leven ook al is het moeilijk.  

Reputatie 5
Badge +4

Hey!! 

Wat vervelend! 

Ik zit nu ook in een kut situatie met ruzies van me beste vriend die me steeds lastigvalt voor niks er is helemaal niks gebeurd maar zo doet hij ineens. Maar ik pak alles ik veel als ik het echt niet tmeer volhoud  ga ik op me kamer zitten waar helemaal niemand is en ik lekker rustig kan worden dat helpt mij veel. Maar je kan ook naar https://www.113.nl/ hier kan je bellen of chatten en zij kunnen waarschijnlijk een oplossing bedenken voor je! Hoop dat dit helpt

Groetjes!!!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Kaasiseigbestwelvies,

Naar die zm gedachtes! Ik vind dat je moeder echt raar doet.  Je kan het hier over hebben met een vertrouwenspersoon.  Je mag ook echt de kindertelefoon of 113 bellen//chatten .

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer