zelfmoord

  • 10 May 2022
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

hoi ik zit al een tijdje met allemaal pijn ik word gepest op school ben een keer bedreigd met een mes en alle vriendjes die ik heb gehad is het na een week al uit wat is er mis met mij (alles maar oke) heeft iemand tips hoe ik van deze gedachtes af kan?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Emy, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon 

Reputatie 1
Badge

Hoi Emy, probeer er echt met iemand over te praten. Hoe lastig dat ook kan zijn. Kan gewoon online anoniem zijn, maar meestal heeft school ook wel een vertrouwenspersoon als je het liever niet tegen je ouders zegt. En als je op bepaalde momenten zulke gedachtes krijg probeer dan op een rustig moment een lijstje te maken met manieren om ermee om te gaan of zoek een lijst op. Probeer alle vervelende gedachte op te schrijven en ze bijvoorbeeld om te buigen naar wat positievere. Niemand verdient het om gepest te worden. Weet je waarom ze je pesten?

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, @Emy, ik ben ook twee keer gepest. Ik denk soms ook dat er alles mis is met me. Maar dat is niet erg. Hoe saai zou de wereld zijn als iedereen gelijk is? Ik denk dat als je zo een soort gedachte hebt even aan iets leuks moet denken. Weet je ook wanneer dit soort gedachtes bij je komen? Als je dat weet dat kun je er iets aan doen. Zoals @Ikweetniks123 al zei je moet er echt met iemand over praten. Maakt niet uit wie, en het maakt ook niet uit of je het anoniem doet of niet. Life of online. Je moet er echt met iemand over praten. Dat helpt echt en ik spreek uit ervaring. Het lukt je wel om hierover heen te komen.

X Wolf

Heyy ik snap je ik heb er ook last van maar echt geloof me je komt er 10 x sterker uit en karma bestaat !!

Reageer