Vraag

zelfmoord

  • 28 February 2022
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

ik denk dat ik zelfmoord ga plegen ik ben een mislukkeling en ik heb hele strenge ouders die me bijna alles verbieden hebben jullie tips om deze gedachte uit mijn hooft te zetten?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

wat ontzettend naar. 
als je er echt serieus een einde aan wil maken raad ik het aan om even te chatten/bellen met 113. Zij kunnen je goed verder helpen, en het is volledig anoniem:) 

Ik weet dat dit heel cliché klinkt, maar zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem. Ik weet dat het moeilijk is maar het word uiteindelijk echt wel weer beter. 
je zou misschien een keer met een aardige docent of mentor of andere volwassene die je vertrouwd kunnen praten over je ouders. Misschien kunnen zij dan samen met jou en je ouders praten en regels afspreken zodat jij wat vrijheid krijgt. 
je ouders zijn waarschijnlijk alleen maar streng, omdat ze heel veel van je houden en je willen beschermen voor de wereld. Het is misschien een aparte manier van uiten maar het is wel liefde. 
Bovendien zijn er sws super veel mensen die van je houden en om je geven, je zou ze heel veel pijn doen. 
je kunt ook altijd even chatten of bellen met de kindertelefoon!

you’ve got this, ik geloof in je<3 

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +3

@helo1910

Hoi,

Ik heb op internet voor jou gezocht en ik kan dit soortgelijke verhalen vinden. Het komt echt in 100% van de gevallen goed, ookal doe jij maar iets heel kleins!

Wat ik op internet kon vinden:

‘’ik heb PRECIES hetzelfde verhaal meegemaakt en ik garandeer je het, het maakt je kapot van binnen... je denkt in je eigen hoe ga ik hier ooit van verlost zijn... halfjaar geleden werd het me echt teveel ze waren te ver gegaan (ik ga niet in detail gaan) en ik ben vrijwillig naar het clb gestapt en heb m'n verhaal uitgelegd aan hun,en ze vonden dat erover want een kind heeft plichten maar natuurlijk ook rechten... ze hebben het doorgegeven aan de jeugdbrigade en zij vonden ook dat er iets moest gebeuren. Mijn ouders wisten hier niks van,want dat mocht ook niet want anders zouden ze me vermoorden bij wijze van spreken. En op een dag kreeg ik bezoek op school van 2 politieagentes,ze moesten mij verhoren over dat gedoe van thuis. Heb alles eerlijk gezegt. Na een uur heeft de sociaal assistente besloten dat ze mij naar de jeugdrechtbank gaat sturen. Na 4 uur zat ik daar in de jeugdrechtbank en de rechter heeft me toen verwezen naar mijn meter en peter die nu mijn pleegouders zijn. alles is goed verlopen Smile en hou de moed er in alles komt goed echt ALLES’’

En ook:

‘’je zou naar je mentor op school kunnen gaan met je probleem , die kan met je ouders kunnen praten , maar nu ff dit , je lijkt me het ideale kind , verstandig,sociaal, vriendelijk , netjes , geen rede voor jou ouders om jou te isoleren , en van jou ouders wordt iedereen bang ,kijk maar naar je familie , die zijn het met je ouders eens omdat ze bang voor ze zijn’’

 

Het komt echt goed! Onthoud dat!

 

Zoals iemand in de laatste reactie al zei: Je kunt ook naar je juf/meester/mentor of directeur/directrice gaan, dan gaat een van hen met je ouders spreken. Want misschien leven zij wel in 1874 en komen zij er dan achter dat je echt meer mag… mijn ouders waren ook even vergeten dat ik wat ouder ben.

 

Denk erom: Zelfmoord is NOOIT de beste oplossing!

 

 

Groetjes,

Wereld

Reputatie 3
Badge +2

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Sterkte en groetjes, Esther van De Kindertelefoon.

Hoi bel ze alsjeblieft ! Ze kunnen je helpen !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

neem een kijkje bij 113

ze zullen je helpen

ik heb zelf het gedaan en het werkt goed

pleeg a.u.b. geen zelfmoord

we zullen je dan missen 

Reageer