Zelfmoord


Badge



Hallo ik ben Louise!

Een meisje van 12 jaar. Ik denk aan zelfmoordlijn. Ik voel me verdrietig. En bang. Ik voel me depressief. 

Ik weet niet waarom ik  er aan denk. Ik heb wel weinig zelfvertrouwen. Ik wil erover praten. Met mensen die dit ook voelen. 

Bestaat er iets waar ik erover kan chatten met mensen die het ook voelen? 

Want ik heb het echt nodig. 

Ik hoop dat iemand reageert. 

Groetjes. 


11 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Goedemorgen,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.
Omdat je in België woont kun je contact opnemen met Awel, elke dag van 16 uur tot 22 uur, behalve op zon- en feestdagen.
Op woensdag en zaterdag kan je al vanaf 14u bellen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte en groetjes,

Esther

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniempje66,

Wat vreselijk dat je je zo voelt!

Het is goed dat je aangeeft dat je erover wil praten. Je kan er met je mentor of vertrouwenspersoon over praten of met je ouders als je dat wil. Zij kunnen je dan helpen en steunen bieden. Het is misschien spannend maar helpt heel erg.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij helpen je dan. Dat kan je ook doen als je over je gevoelens wil praten.

Ik weet niet of er sites bestaan waar je zoiets kan delen (waarschijnlijk wel), maar je kan hier altijd vragen stellen of om advies vragen!

Groetjes iemand.

Badge

Hoi!

Super hard bedankt voor de reacties. ♥

Ik ben op zoek naar een chatroom ofzo waar ik met mensen kan praten. Met mensen die hetzelfde voelen.

Kan iemand me helpen???

Groetjes Anoniempje66

 

Ik ben op zoek naar een chatroom ofzo waar ik met mensen kan praten. Met mensen die hetzelfde voelen.

 

 

Hi @Anoniempje66 

Als je met mensen die de zelfde problemen hebben (gehad) zou je op Discord een server kunnen zoeken. Discord is een site waar je met mensen met de zelfde interesses kun praten. Meestal met games, anime en andere hobbies, maar er zijn zeker wel servers die het over dit soort onderwerpen hebben. Ik weet niet hoeveel dit zal helpen, en ik kan ook geen servers aanraden hier, maar je kunt op disboard met taggs wel een server zoeken. 

Dit is meestal wel in het engels. ik weet niet hoe goed je engels is, maar je kunt het proberen. 

hoi hoi, ik snap je super goed ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik helemaal klaar was met mijn leven, ik wist zelf ook niet zo goed wat het probleem was, nou weet ik dat zelf helaas nog steeds niet helemaal. ik voelde me alleen en een slecht persoon alsof ik nutteloos was op dat moment. ik ging ook liever niet naar een psycholoog of school of mijn ouders, ik heb alles zelf opgelost door met mensen te praten die mij snappen zo als mijn vrienden, tip probeer eens met je beste vriend/vriendin er over te praten of gewoon even uit te huilen. ik sta altijd open om met je te praten, ik ben er voor je!

 

groetjes, Faith :)

Badge

Lieve Louise,

Wat naar dat je je zo voelt. Wel fijn dat je er over wilt praten. Probeer in ieder geval naar de positieve dingen in het leven te kijken. Dat je denkt hey hier word ik blij van. En probeer die momenten op te slaan in je geheugen, zodat als je het moeilijk  hebt je hieraan kunt denken. 

Veel sterkte!

Reputatie 1
Badge

Hey 

Super vervelend dat je je zo voelt. Misschien is er een Instagram of Facebook groep waar mensen met dezelfde gevoelens als jij in zitten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Badge

Heyy ik ben ook 12 en heb zelfmoordlijn gebeld en een zelfmoordpoging. Ik voel me ook helemaal mezelf niet meer. 

Miss zie ik je dan wel. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

 

Hoiii, ik ben ook een meisje van 12 jaar, en denk ook regelmatig aan zelfmoord etc. En ik weet eigenlijk ook niet echt waarom ik er nou precies aan denk, en voel me ook vaak depressief. Eigenlijk herken ik mezelf heel goed in jou.

 

Ik hoop dat die nare gedachtes snel overgaan

 

Groetjes, anoniem 56730

Heyy, wat vervelend dat je je zo voelt!Er is een Engelse chatsite speciaal voor depressie, ik weet niet hoe goed je Engels kunt maar misschien heb je er wat aan :) https://www.depression-chat-rooms.org

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rafal ,

 

wat fijn dat je meedenkt en graag wil helpen! Ik heb even de site bekeken die je noemde, want deze kende ik nog niet.

Bij de regels van de site staat dat je minimaal 16 jaar moet zijn:

7. The minimum age to enter these chat rooms is sixteen. By entering the chat rooms you are validating and identifying yourself as being sixteen years of age or above. ( bron: https://depression-chat-rooms.org/depression-chat.htm )

Daarom zouden wij als Kindertelefoon liever willen doorverwijzen naar bijvoorbeeld 113 online, wanneer iemand met zelfmoordgedachten rondloopt: 0800-0113 of https://www.113.nl/

Of bij depressieve gevoelens naar https://www.pratenonline.nl/  

Natuurlijk kan je ook altijd bij de Kindertelefoon terecht via 0800-0432 of https://www.kindertelefoon.nl/chat .

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

 

Reageer