Vraag

Zelfmoord

  • 15 September 2020
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik kan er niet meer tegen. Mijn stiefvader verpest en verziekt mijn leven. Ik heb er al twee keerover gepraat met mijn moeder over mijn stiefvader, maar ze zegt dat het beter word met tijd. Ik wacht al 8 jaar, dus voor mij is het lang genoeg. We waren naar tv aan het kijken en hij zag een boodschap over zelfmoordpreventie. Hij vroeg als ik er aan zou denken. Ik zei natuurlijk van niet, maar hij moest eens weten hoe ik mij echt voel. Dan nog zou er niet om geven. 

 

( aangepast door de Kindertelefoon )


1 reactie

Voordat je in een opwelling dingen doet zou ik eerst nog wat dingen proberen.

Zelfmoord is niet de juiste oplossing. Het is een hele definitieve/permanente oplossing voor tijdelijke problemen. Er zijn heel veel jongeren die het even niet meer zien zitten, die in een put zitten, maar hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel!

Praat hier eens over met mensen die je vertrouwt, vrienden, mentor, ander vertrouwenspersoon op school. Zij hebben echt het beste met je voor en willen je ongetwijfeld helpen om je je beter te laten voelen. Je kunt ook professionele hulp zoeken, die zijn opgeleid om mensen zoals jou te ondersteunen en uit dit dal te helpen en je (thuis)situatie te verbeteren

Als je liever anoniem wilt praten met een persoon die jou niet kent, kun ook altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon of 113 of zelfs Veiligthuis. Dit is toch het proberen waard voordat je zm pleegt, als je belt of chat, zit je nog helemaal nergens aan vast. Probeer het eens, ik denk dat het heel erg oplucht en dat zij weten hoe ze jou kunnen helpen. Probeer het in ieder geval eens voordat je domme dingen gaat doen.

 

Deze organisaties zijn er speciaal voor kinderen als jij, maak daar alsjeblieft gebruik van. 

 

Stay stong!

Groetjess:kissing_heart:

Reageer