zelfmoord

  • 10 September 2020
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Badge

hallo, ik ben 13 jaar en ben klaar met mijn leven. Ik heb al een paar keer mijzelf gesneden maar dat geeft geen verlichting. Ik ben ook bijna (niet helemaal) voor een trein gesprongen. Ik wil graag dood zonder pijn. Dat is het gene waar ik zo bang voor ben. Daarom ben ik ook niet voor die trein gesprongen. Ik had het een aantal maanden ook al tegen mijn moeder gezegd en die wil nu dat ik met iemand buiten het gezin moet praten. Maar dat wil ik absoluut niet. Nu zit ik te denken aan een overdosis paracetamol maar heb gelezen dat dat ook pijnlijk kan zijn. 

 

( deel van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon )


1 reactie

Bel 0800-0113 (chatten kan ook op 113.nl)

Zij kunnen je helpen. Zij gaan met je praten. Bij hen kan je je hart luchten. Met hen ga je oplossingen zoeken voor je stuggles.

Iedereen heeft zo z'n problemen maar problemen zijn tijdelijk en zijn er om opgelost te worden. Hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Ik geloof dat er een doorzetter in je zit. Jij gaat niet opgeven, ok. Jij bent geen quiter.

Denk aan al het verdriet dat je je familie, vrienden en kennissen aandoet. Praat er alsjeblieft over en denk er goed over na. Doe geen gekke dingen in een opwelling.

Praat hierover, dat helpt echt. Dat lucht al zo veel op en zij kunnen je helpen bij je problemen. Praat eens met mensen die je 100% vertrouwt, je ouders, andere familie (misschien een broer of zus), vrienden, je mentor of een ander contactpersoon op school. Als je dat lastig vindt kun je ook met iemand praten die je niet kent maar er wel 100% voor je is, bel of chat dan met 113. Je kunt natuurlijk ook altijd bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon.

Er zijn zo veel oplossing en er zijn zo veel mensen die klaarstaan voor kinderen zoals jij. Maak nou alsjeblieft gebruik van die mogelijkheden. Want je weet zelf ook wel dat zelfmoord niet de juiste oplossing is.

Echt waar, doe dit voor jezelf en je omgeving. Zij kunnen je helpen.

 

Sterkte,

 

Groetjess:kissing_heart:

Reageer