Vraag

zelfmoord


Badge +1

ik weet niet meer wat ik moet doen. ik wil niet dood, ik wil van de pijn af. ik wil erover praten, maar dat heeft toch geen nut meer. ik heb mijn briefje al geschreven.  

( tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 9 )

ik weet het echt niet meer. ik ben alles schuld

 

 


11 reacties

Bel 0800-0113

Zij kunnen je helpen. Zij gaan met je praten. Bij hun kan je je hart luchten. Met hen ga je oplossingen zoeken voor je stuggles.

Zoals je zei, je wilt niet dood. En dat wilt je omgeving al helemaal niet. Denk aan al het verdriet dat je je familie, vrienden en kennissen aandoet. Praat er alsjeblieft over en denk er goed over na. Doe nu geen gekke dingen in een opwelling.

 

Iedereen heeft zo z'n problemen maar problemen zijn er om opgelost te worden. Hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Ik geloof dat er een doorzetter in je zit. Anders vraag je niet om hulp op dit forum. Jij gaat niet opgeven, ok. Jij bent geen quiter.

Praat hierover, dat helpt echt. Dat lucht al zo veel op en zij kunnen je helpen bij je problemen. Praat eens met mensen die je 100% vertrouwt, je ouders, andere familie (misschien een broer of zus), vrienden, je mentor of een ander contactpersoon op school. Als je dat lastig vindt kun je ook met iemand praten die je niet kent maar er wel 100% voor je is (bel 0800-0113). 

Echt waar, doe dit voor jezelf en je omgeving. Zij kunnen je helpen.

Je bent nog jong man, je hebt nog heel veel te beleven, ik ben ook vaak depressief geweest, alleen hier zijn oplossingen voor en zoals xLisa zei raad ik je aan om 0800-0113 te bellen (of 113.nl) zij kunnen je waarschijnlijk wel helpen, alleen denk aan de toekomst. Denk aan je toekomst en beeld iets moois en ga daarvoor werken en probeer de pijn te vergeten, neem een baantje als je dat nog niet hebt bijvoorbeeld. Daar zal je vast ook leuke mensen ontmoeten waar je beetje je pijn kan uitlaten en iets minder blij wordt. Ik weet niet wat de reden is dat je zelfmoord wilt plegen, maar er is altijd een betere optie.

Reputatie 3
Badge +4

hey jongetjeanoniem 

 

ten eerste, DOE HET NIET. 

 

ik heb het ook gehad en zelfmoord is niet de optie. je kan er over gaan praten met mensen die je echt vertrouwd (ik praten met mijn ex zodat ik alles overleefde en niet mijn eigen ondergang zou worden. doe dit ook, heb je bijvoorbeeld iemand die je heel erg vertrouwd (ik moet zeggen hierover met meiden praten is beter dan met jongens omdat meiden nou eenmaal beter luisteren). je kan er bovenop komen net als mij en je ervaringen met de wereld delen zoals ik dat nu doe zodat andere mensen niet zo ten onder gaan.

 

 

zoals hierboven gezegt kan je altijd bellen met de 113 zelfmoord preventie. je kan ook via die mensen een training krijgen om ervoor te zorgen dat je geen zelfmoord pleegt.

 

je bent nog te jong en er is zoveel om voor te leven. je kan nog een gezin stichten een baan krijgen en met je collega’s lekker naar de bar gaan.

 

doe het niet pls

 

MVG annoniemejongen

Badge +1

dankjewel allemaal voor de reacties. ik kan er gewoon niet meer tegen. ik heb gister op het randje gestaan. ik heb het bijna gedaan. ik snap het gewoon niet. ik krijg overal de schuld van. mijn ouders worden om alles wat ik doe boos. ik snap het niet

Je bent niet de enige die dat heeft, mijne worden ook boos om alles wat ik doe, maar je moet sterk blijven, uiteindelijk gaat het goedkomen en ik weet zeker dat je ouders om je geven, anders zou je waarschijnlijk nu niet bij ze thuiswonen. Stay strong, doe het niet man je hebt nog heel veel te doen in je leven. Ik hoop het beste voor je en ik ben er voor je man, stuur maar een berichtje als dat kan 

dankjewel allemaal voor de reacties. ik kan er gewoon niet meer tegen. ik heb gister op het randje gestaan. ik heb het bijna gedaan. ik snap het gewoon niet. ik krijg overal de schuld van. mijn ouders worden om alles wat ik doe boos. ik snap het niet

Ik ben zo blij om een berichtje van je te zien hè. Ik heb deze pagina de hele dag zitten te refreshen.  Ik ben zo opgelucht dat je het niet gedaan hebt.

Soms lijkt de situatie onleefbaar maar zoals ik al zei, er is altijd licht aan het einde van de tunnel, hoe ver dat ook lijkt. Denk eens aan je toekomst, wat je allemaal kunt gaan doen.

Praat alsjeblieft met iemand over die problemen. Dan kan het op een juiste manier opgelost worden, zelfdoding is namelijk nooit de juiste oplossing ook al lijkt dat soms wel zo.

Schaam je niet voor je struggles, probeer er open over te zijn (tegen bepaalde mensen). Dat zou ik echt stoer vinden. Praten helpt echt. Het lucht op, je kunt je ei even kwijt, en je staat er dan niet meer alleen voor. Praat met iemand die je vertrouwt, een broer/zus, een vriend, mentor, docent, ander vertrouwenspersoon (op school), enz.

Je kunt ook altijd met 113 of met de kindertelefoon bellen of chatten. Zij zijn er 100% voor jou. Probeer het gewoon eens.

 

Heel veel sterkte!

Groetjess Lisa:kissing_heart:

Reputatie 3
Badge +4

dankjewel allemaal voor de reacties. ik kan er gewoon niet meer tegen. ik heb gister op het randje gestaan. ik heb het bijna gedaan. ik snap het gewoon niet. ik krijg overal de schuld van. mijn ouders worden om alles wat ik doe boos. ik snap het niet

probeer je een keer af te sluiten van je ouders probeer je een keer af te sluiten van alles wat er om je heen gebeurd. ga bvb op je kamer zitten op je bed en den is na: wat wil je nog met je leven. bvb: een vriendin krijgen? een gezin stichten? gamen een doel halen?

 

MAAR PLEEG GEEN ZELFMOORD. ik heb ook op de rand gestaan en ik heb ook een poging gedaan. maar het is niet de oplossing het leven is nog mooi in de toekomst. desnoods schreeuw je keihard tegen je muur sh*t the f*k up. 

 

denk aan de mensen die wel van je houden ookal zijn dan niet je ouders. wat zullen je vrienden denken. miss een meisje uit je klas die je ziet zitten. of iemand die jou ziet zitten. als jij sterft zullen hun allemaal zo veel schuld krijgen. wil jij dat hun allemaal aandoen.

 

en ookal doe je het niet voor een van die dingen blijf dan leven voor ons. ik zou het me niet kunnen vergeven als ik niks meer zou horen. als jij weg bent en ik niet weet warom. pls doe het niet

 

sterkte,

MVG annoniemejongen

Badge +1

ik ben er klaar mee. ik had iets besteld van 30 euro. werd vanmorgen bezorgt. ik haal het uit het doosje. springt het meteen uitelkaar. dus ik zucht zachtjes. ook dat nog... komt mijn moeder, gooit de hele zooi met een klap op tafel. ik heb het weer gedaan. ze zou hem in de fik steken zei ze.. ik ben er klaar mee. ik doe alles....  ik ben nog een softie ook ik lig alleen maar te mokken en janken pp mijn kamet

Badge

Hey Jongentjeanoniem  

ik snap er alles van maar moord lost echt niet op want dan doe je je ouders heel veel pijn, en ik denk niet dat je da wilt. 

Het is natuurlijk een heel moeilijke situatie voor jou maar ik denk da je er moet over praten met mensen die dat kenen en die je kunnen helpen 

En misschien kunnen ze met je ouders praten en dan komt misschien alles goed 

Mijn tip is dat moord niets oplost maar dat je er over moet mee praten :fingers_crossed_tone2:

ik ben er klaar mee. ik had iets besteld van 30 euro. werd vanmorgen bezorgt. ik haal het uit het doosje. springt het meteen uitelkaar. dus ik zucht zachtjes. ook dat nog... komt mijn moeder, gooit de hele zooi met een klap op tafel. ik heb het weer gedaan. ze zou hem in de fik steken zei ze.. ik ben er klaar mee. ik doe alles....  ik ben nog een softie ook ik lig alleen maar te mokken en janken pp mijn kamet

Ik snap dat je het allemaal niet meer zo ziet zitten. Volkomen logisch dat je ligt te huilen op je kamer. Het klinkt alsof het steeds blijft opstapelen.

Zoek nou alsjeblieft hulp om deze stapel samen weer op te ruimen. Ga met mensen praten, ga eventueel met profs en je ouders om de tafel want ik begrijp dat zij ook niet echt in goede doen zijn. Er zijn zoveel oplossing, er zoveel mensen die klaarstaan voor kinderen zoals jij. Maak nou alsjeblieft gebruik van die mogelijkheden. Want je weet zelf ook wel dat zelfmoord niet de juiste oplossing is.

Ik zou je willen adviseren om eens met een volwassen medewerker van de kindertelefoon te bellen of te chatten over die stappen die je kunt ondernemen. Zij zijn bekend met zulke problemen en weten precies hoe ze je moeten helpen.

Doe dit nou voor jezelf. Je zult er geen spijt van krijgen.

 

Groetjess

Reageer