Zelfmoord

  • 18 March 2019
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo mensen
ik denk vaak aan zelfmoord omdat het thuis niet echt goed gaat heb het wel is geprobeerd om mezelf te doden maar toen heeft mn ex vriendje me weg getrokken ik wil hier gewoon niet meer zijn vanwegen thuis vanwegen me vader iemand advies hulp iets

2 reacties

Hey!

Wat naar zeg!
Weet dat zelfmoord nooit een oplossing is en dat jij als persoon ontzettend veel waard bent!
Ik zie in je vorig topic dat je vader je slaat. Dat is echt niet oké, en moet stoppen.
Probeer zeker de tips op te volgen die daar gegeven zijn zoals veilig thuis of ene vertrouwenspersoon contacteren.
Daarnaast moet je goed beseffen dat als je vader zo'n dingen doet hij iets aan zijn gedrag zal moeten veranderen en dat jij daar geen schuldige van bent.
Als je bang bent dat je nu zelfmoord zal proberen te plegen, contacteer dan alsjeblief zo snel mogelijk de zelfmoordlijn via chat of telefoon, ze zijn 24/24 open per chat en telefoon voor aan acute noodsituatie!
Zelfmoordlijn België
Zelfmoordlijn Nederland

Zoals ik al zei, weet dat zelfmoord nooit een oplossing is, en dat het erg belangrijk is om hulp te zoeken.
Ik raad je echt heel erg aan om contact op te nemen met iemand die je vertrouwt en die je kan helpen. Mensen kunnen je helpen door er met jou over te spreken, maar ook door je bv. (als jij dit wil) uit huis te plaatsen. Ze gaan nooit iets doen zonder jouw toestemming.
Als je dit niet zomaar durft kun je bijvoorbeeld beginnen met een (anonieme) mail te sturen waarin je de situatie uitlegt, zo wordt de drempel wat lager.
Dat kan bij:
* Je mentor/titularis
* leerlingenbegeleider school
* arts
*psycholoog
* schoolarts
* familielid (tante...)

Als je nog meer vragen hebt of je wil meer over deze situatie praten, dan kun je de kindertelefoon bereiken per chat of op het (In Nederland gratis) nummer 0800-0432.

Ik wens je heel veel sterkte
En onthoud, jij bent heel wat waard!
Groetjes
Lot
Hoi

Vervelend dat het thuis zo slecht gaat waardoor jij graag zelfmoord wil plegen.

Wil jij graag van de problemen van thuis af komen of ook van andere dingen?

Je kan namelijk ook gewoon het huis uit. Dan ben je namelijk van die problemen af en je hebt gewoon een mooie toekomst voor je. Dat weet ik zeker.

Je zou een keer met veiligthuis kunnen bellen.
Van je 13 tot en met je 15de als je uit huis gaat beland je waarscheinlijk in een pleeg gezin. En van af je 16de kan je ook op een groep gaan wonen. Dat ik met andere jongeren die waarschijnlijk thuis het ook niet makkelijk hebben en van af je 17de kan je ook begeleid gaan wonnen (kamer training) dat je leert voor je zelf te zorgen en gewoon uit huis gaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Zelfmoord is nooit de oplossing!

Groetjes
Bella

Reageer