Zelfmoord

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

ik weet niet meer wat ik moet doen, ik wil gewoon dood denk ik. Ik heb al een x geprobeerd zelfmoord te plegen.

ik heb hier geen familie in Nederland behalve m’n gezin, maar ze doen heel afstandelijk enz en ik heb het gevoel dat ze niet echt van me houden ofz.

Ook weet ik gwn niet wrm we leven, het heeft geen zin meer.

Als ik sad ben luister ik meestal muziek en daar word ik dan nog triester van meestal.

Ik heb het aan 2 vrienden van me verteld en ik weet niet of dat wel goed was, want het is best wel heftig en ik wil nie dat ik ze kwijtraak daar dat. Ze willen dat ik met iemand ga praten, een psycholoog of een docent. Maar dat wil ik niet. Ik vind het eng en ik ben bang dat ze het aan m’n ouders vertellen ofz.

3 reacties

Hoi

Je denkt aan zelfmoord, en hebt al een poging ondernomen. Je hebt alvast een goede stap gezet door dit met je vrienden te delen. Steunen zij je?

Je vrienden raadden je aan om met iemand te praten. Ik begrijp dat je dat eng vindt, en dat je vreest dat je ouders ingelicht zullen worden. Voor een anoniem gesprek kan je steeds terecht bij 113. Daar kan je je verhaal doen, en worden je ouders niet ingelicht. Je kan chatten of bellen.

Verder zou je de huisarts kunnen contacteren. Die kan je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Een docent is ook een optie. Zou je het minder eng vinden als je deze personen mag mailen? Misschien voel je je beter als je (een deel van) je verhaal al verteld hebt via mail.

Groetjes
Kenshin
Ik snap dat je het eng vindt, ennidereen geeft elkaar het advies om naar een psycholoog te gaan en daarover te praten maar wel volgen nooit ons eigen advies op om er echt over te praten met een proffesional.

Zelmoord is serieus, en het gaat niet zomaar weg, al doe gedachten en gevoelens zullen blijven en ze zullen erger worden als je er geen behandeling voor krijgt
Hoi
Ik denk dat de enige manier is om erover te praten hoe moeilijk dat ook is. Misschien helpt het ook als je met je vrienden praat? En anders kan je hier altijd met iemand chatten of bellen. Weet in elk geval wel dat je het waard bent.
Ik heb soms ook wel eens zelfmoord gedachten maar mij helpt het ook dat ik hoop heb voor de toekomst. Voor het zelfde geld wordt je later wel heel gelukkig en dan denk je: 'ik had ook dood kunnen zijn en dan had ik dit niet allemaal mee gemaakt, ik ben blij dat ik die nare periode heb doorstaan zodat ik nu gelukkig ben.'

Ik hoop dat dut je helpt.
Bye

Reageer