Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en doet zelfbeschadeging.

Ik was eerst altijd boos op me zelf dat ik nooit genoeg was voor iedereen enz. Dus begon ik me zelf te krabben waardoor ik dus me huid open krabde. Waardoor het ook begon te bloeden, ik wist zelf niet dat dat al om zelfbeschadiging ging. Ik was doen denk wel een paar maanden clean. Totdat het weer slecht ging met me en meer ging denken over mezelf en hoe ik me zie. En omdat ik steeds vaker uitgelachen/uitgescholden werd op school. Dus begon ik over me zelf te twijfelen. Dus had ik opeens een punteslijper gevonden en dacht daar kan ik me ook wel mee pijn doen. Want ik verdien die pijn (volgens me zelf). Dus begon ik een beetje te doen op me arm. Ik voelde me daarna erg schuldig. Maar dan was ik een ongeveer een week clean begon de drama weer. En zo ging het ook maar door met het snijden van mezelf. Ik wil oprecht van af, want vrienden van mij hebben het als gezien, en sommige boeide ze het geen eens. En de anders was van “je arm😨". Ik heb het volledig genegeerd want ik wil niet dat ze het merken. Ik ben bang dat familie er ook nog achter gaan komen 😕 . En ik denk steeds vaker om me zelf weer te snijden. Maar ik hou me zo veel mogelijk binnen te houden. Maar ik ben nu ongeveer een maandje clean. En ik durf het me ouders ook niet te vertellen want ben bang dat ze boos worden enz. Ik ga waarschijnlijk tips krijgen van ga naar een therapie moet of iets. Dat moet ik me ouders wel vertellen en dan lukt mij gewoon echt niet.. Ik weet echt niet hoe ik verder moet

Ik zou graag tips willen ontvangen, dat zou me super erg helpen met dit drama. Want het wordt steeds erger..

Groetjes van mij💋.

En naar andere mensen we kunnen dit!!💋💪🏼

Wat goed dat je opzoek bent naar hulp, op het forum. 
 

En…  ik g jou idd de tip geven op zoek te gaan naar een therapeut/psycholoog. 
 

maar, daarvoor hoef je het niet per-se gelijk aan je ouders te vertellen. 
je kan het er bijvoorbeeld ook een x met je mentor over hebben. Of een andere docent? Of 1 van je ouders…? De huisarts..? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden…

 

ook raad ik je aan eens te bellen/chatten met De kindertelefoon (dit kan geheel anoniem) 

dan kan je iig je verhaal eens kwijt, of om tips vragen.. miss helpt het je wel..

 

als laatste he ik nog een tip, die ik ooit op het forum heb gelezen (dus dit heb ik niet zelf bedacht) : 

op momenten dat je jezelf pijn wilt doen, ga dan ipv snijden, krassen, ect. Een ijsblokje in je handen houden, en erin knijpen… 

 

dat geeft een soort van ‘hetzelfde effect’. Dit kan misschien wel een tussenstap worden naar helemaal clean zijn. 
 

maar nogmaals: raad ik je echt aan professionele hulp te zoeken, want het gaat niet alleen maar om het jezelf pijn doen , maar ook aan de oorzaak daarachter. 
 

 

Sterkte 

Ik zie nu pas dat het al bijna 1uur is… slaap lekker allemaal!

groetjes, Mij_Niet_Gezien 


Hey,

Zoals @Mij_niet_gezien  al zegt, lijkt me een psycholoog wel handig. i.i.g iemand die je helpt, want alleen is echt heel erg lastig. Wel knap dat je al een maand clean bent. Op deze sites kun je kijken voor meer info: https://sameninmijnschoenen.nl/https://www.zelfbeschadiging.nl/ enhttps://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/zelfbeschadiging. Er staat ook hoe je het aan andere mensen kan vertellen.

Sterkte!


Reageer