Vraag

zelfbeschadiging wordt steeds erger

  • 21 April 2023
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Voordat iemand dit leest: dit gaat over zelfbeschadiging en dat kan soms een trigger zijn voor anderen. Lees niet verder als dat voor jou een trigger is.

 

Ik kom weer eens met mijn ergste geheim. Ik beschadig mezelf vanaf afgelopen zomer. Dus al best een tijdje. Maar het wordt steeds erger. In het begin was het alleen mezelf een beetje knijpen. Toen werd het echt krabben op mijn armen. En nu heb ik al een paar keer met een mes gesneden. Net niet dat er bloed uit komt en ik heb gelukkig maar 2 kleine littekens van het krabben. Maar ik ben heel bang dat het erger wordt, dadelijk snijd ik mezelf weer een keer en komt er wel bloed uit...

Ik ben nu heel goed op weg met 20 dagen clean. Alleen het wordt steeds lastiger en ik merk dat ik steeds meer weer denk dat ik dat moet doen als ik me slecht voel.

Ik heb begeleiding die hiervan weet, alleen zij kan mij niet helpen. Ook mijn ouders weten het en hebben hulp gezocht. Alleen diegene zei dat ze mij niet kon helpen omdat ik nog geen 'erge' littekens had volgens haar. Maar nu heb ik vanalles geprobeerd en krijg ik nog geen hulp. Ik ben bang dat als we iemand anders zoeken om te helpen dat diegene hetzelfde zegt dus wat moet ik doen?

Weet iemand hoe je hier vanaf komt? En vooral hoe je het niet doet als je je slecht voelt?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wel goed dat je al 20 dagen clean bent.

Hier staan tips waar je misschien wat aan hebt:

https://sameninmijnschoenen.nl/jongeren/zelfhulp-wat-je-zelf-kunt-doen-2/minderen-of-stoppen/

Er staat ook dat het belangrijk is iets aan de oorzaak van de zelfbeschadiging te doen.  Het lijkt me dus wel het beste om toch samen met je ouders goede hulp te zoeken.

Heel veel sterkte

 

Reputatie 7
Badge +15

 

 Ik ben nu heel goed op weg met 20 dagen clean.
 

 

Dat is heel knap van je!

 

Alleen het wordt steeds lastiger en ik merk dat ik steeds meer weer denk dat ik dat moet doen als ik me slecht voel.

dat is naar… je kan altijd bellen/chatten (anoniem) met  De kindertelefoon als je je slecht voelt. 
 

Ik heb begeleiding die hiervan weet, alleen zij kan mij niet helpen. Ook mijn ouders weten het en hebben hulp gezocht. Alleen diegene zei dat ze mij niet kon helpen omdat ik nog geen 'erge' littekens had volgens haar.

fijn dat je ouders hulp hebben gezocht. Maar wat apart dat ze je hebben weggestuurd… 

ik zou als ik jou was toch opzoek naar professionele hulp… 

 

 

Maar nu heb ik vanalles geprobeerd en krijg ik nog geen hulp. Ik ben bang dat als we iemand anders zoeken om te helpen dat diegene hetzelfde zegt dus wat moet ik doen?

 

Het is het het proberen waard… toch?

Weet iemand hoe je hier vanaf komt? En vooral hoe je het niet doet als je je slecht voelt?

Ik raad je echt aan opnieuw professionele hulp te zoeken. 
 

sterkte!

groetjes, Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +7

@tim16 en @Mij_niet_gezien  heel erg bedankt! Ik heb het tegen mijn ouders verteld en we gaan samen verder zoeken voor hulp. Nu is het natuurlijk vakantie dus zullen we pas na de vakantie gaan kijken maar ik heb hoop!

Ik ga weg deze vakantie dus dan kan ik ook even lekker uitrusten :)

 

@Ik_wil_anoniem_blijven  goed van je dat je het hebt verteld tegen je ouders! En super dat ze je gaan helpen, fijne vakantie.

Reageer