Vraag

zelfbeschadiging vertellen docent

  • 29 June 2023
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud en ik doen nu al meer dan een jaar aan zelfbeschadiging. Mijn ouders zijn er in het begin achter gekomen dat ik het deed, ze denk nu alleen dat ik het niet meer doe. Ze reageerde eigenlijk heel naar op het feit dat ik zelfbeschadiging deed. Maar nu zit ik op de middelbare en heb ik een hele lieve mentor. Ik wil haar graag vertellen dat ik zelfbeschadiging doe, alleen ben ik bang dat ze het m’n ouders gaat vertellen en dat m’n ouders dan weer boos worden. Denken jullie dat ik het moet vertellen?


3 reacties

Badge

hey,

ik heb hetzelfde gehad.

mijn mentor reageerde hel kalm en zei dat we het niet persee hoefde te vertellen tenzij het erger of gevaarlijk werd.

dit was bij mij wel zo daarom werden men ouders ingelicht waar ik achteraf wel blij mee ben. bij mij was er eerst ook een nare reactie, maar heb nu een psycholoog die me er doorheen helpt dus als het nog niet heel erg veel is of gevaarlijk word zou ik het vertellen.

 

succes en sterkte en zoek hulp want dat helpt echt!

 

Hey,

Je mentor vertellen is misschien wel verstandig, want zoals ik het begrijp wil je wel stoppen, toch?

Dat je ouders boos worden, begrijp ik opzich wel, want het is niet niks. Waarschijnlijk zijn ze gewoon bezorgd ofzo. 

Sterkte!

Reputatie 6
Badge +4

Jullie denken allemaal goed mee en jullie plaatsen goede tips, Je kunt ook nog De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte

Reageer