Skip to main content

hey allemaal

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met zelfbeschadiging. Ik was net 2 weken clean (clean is als je niet aan zelfbeschadiging hebt gedaan) alleen nu weer een paar minuten :(

Ik heb het gedaan omdat ik vandaag teveel heb gegeten en ik ben nu 0,7 aangekomen ik voelde me zo slecht ik had vandaag geen eten mee naar school want dat wil ik om af te vallen alleen een vriendin bood me een  koekje aan en die heb ik die aangenomen daar heb ik spijt van. 

Het bloed best wel heeft iemand tips voor me om het te verbergen voor als ik morgen naar school moet (geen make-up want ze zijn nog open)

Hoi @roosie123 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Als het erg bloed kun je de huisartsenpost bellen. 

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

 


Hi @roosie123 ,

Wat heftig om te lezen dat je jezelf beschadigd en je je zo rot voelt na een beetje aankomen. Ik kan begrijpen dat je om deze tips vraagt, ook al hoef je ze naar mijn mening niet te verbergen. Het is een stukje wat jou, jou maakt en dat is geen ander zijn zaken. Wat misschien zou helpen is het verbergen met een pleister (als dit kan met de grootte) of anders voor nu de wondjes nog open zijn een shirt met lange mouwen? 

Verder heb ik (naast uiteraard verschillende make-up technieken, niet zoveel tips helaas. Hopelijk kom je eruit lieverd! Daarnaast wil ik je graag meegeven dat het ook oké is om hierover met iemand te praten, je verdiend de hulp en gezond te zijn. Zorg goed voor jezelf!! <3

Liefs, Junia


Heel erg bedankt voor dit lieve bericht <33 ik denk dat ik inderdaad gewoon lange mouwen ga dragen alleen ik heb zaterdag een korfbalwedstrijd ik weet dan niet zeker of ik daaronder een shirt met lange mouwen kan aantrekken maar ik ga binnenkort ook kijken voor zweetbandjes. Ik weet niet zeker maar ik denk dat ik dit met mijn mentor van school ga bespreken ik vind het heel eng en ik weet ook nog niet zeker of ik het ga doen :)

nogmaals bedankt <3


Heey

Ik ging vandaag naar school alleen ik heb gister zelfbeschadiging gedaan op m'n pols/arm. Het was echt heel heet op school dus ik heb mijn trui uitgetrokken ik had er wel een shirt onderaan.  Ik probeerde het een beetje te verbergen door armbandjes enzo maar die verschoven de hele tijd. Toen mijn eerste les klaar was (drama) had ik mn trui al uitgetrokken en aan het einde zwaaide ik naar haar alleen mn armbandjes verschoven dus ik ben bang dat ze het zag 😞 ik wil niet dat ze straks anders over me gaat denken omdat ik aan zelfbeschadiging doe want ze is mijn favoriete docent op school.

Ik had vandaag ook aardrijkskunde als enelaatste vak en tijdens de les hoorde ik meiden achter me zeggen: '’wat heeft ze nou op dr arm'’ ik weet niet zeker of ik dat precies hoorde en of het tegen mij was maar ik ben bang dat ze me morgen misschien vragen kan stellen.

Ik heb zaterdag ook een korfbalwedstrijd en mijn tenu dat ik aanmoet ik zegmaar een rokje en een shirt alleen ik dat shirt aanheb kan je natuurlijk mn zelfbeschadiging zien.

Heeft iemand tips om te zorgen dat ik de vragen over mn zelfbeschadiging van kinderen uit mn klas en mn docent kan ontwijken en hoe ik het kan verbergen tijdens korfbal. 

 

Liefs R <3


Reageer