Skip to main content

Hoi ik ben … ik ben 12 jaar en zit in groep 8. Ik heb veel moeite met zelfbeschadiging. Daarom heb ik hier 3 tips: tip #1: als je besluit het aan iemand te vertellen maar je wil niet dat je ouders erachter komen vertel het dan NIET aan een juf/meester/mentor/docent. Ik heb het tegen een juf gezegd omdat ik haar vertrouwde maar ze zei dat ze het aan mijn ouders MOEST melden omdat ze anders onslagen kan worden. Dus als je wil dat je geheim echt veilig is vertel het dan aan een vriend(in) die je heeel erg vertrouwd of aan een volwassen. Tip #2: hoeveel pijn je ook voelt en hoe erg je gedachtes ook zijn ga echt NIET te ver. Dat verdien je niet. Niet te diep gaan. Ik snij mijzelf ook met een mesje.  Als je dat ook daarmee doet is mijn advies dus echt niet te diep gaan. (Als je het op je armen doet). Als je in je aderen snijd bent je dood. En hoe erg je zelfmoord gedachtes ook zijn je verdient het niet. Ik heb zelf ook suïcidale en zelfmoord gedachtes maar geloof me je verdient het gewoon niet om op die manier dood te gaan. En geen enkele ouder verdient het om er achter te komen dat zijn/haar kind zelfmoord heeft gepleegd. Tip #3: hoe moet je je littekens verbergen in de zomer? Armen: heel veel armbandjes of lange mouw dragen (je kan ook armwarmers dragen maar na een tijdje wordt dat echt te heet). Benen: lange broek (van dun materiaal zodat je het niet te heet krijgt. Ik hoop dat deze tips hebben geholpen en vergeet niet: JE BENT NIET ALLEEN

 

xx anoniemvlindertje19

Geen reactie

Reageer