Vraag

zelfbeschadiging slechte invloed vriendje

  • 3 April 2020
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen!

Ik ben een meisje van 14 jaar oud. Ik heb nu 3 maanden een relatie, en heb aan het begin van de relatie al tegen mijn vriend vertelt dat ik mezelf soms snijd. Ik vond dat hij dat moest weten, omdat ik niet wil dat hij zou schrikken als hij het ineens zou zien. Hij steunt mij heel erg en we hebben samen afgesproken dat ik het zou zeggen als ik de drang heb/het gedaan heb.  Ik vertel het daarom ook altijd als ik het gedaan heb.

 

Een paar weken geleden had ik vertelt dat ik het weer gedaan had. In het gesprek dat we daarover hadden zei hij: “Ik zit erover te denken om het ook eens te proberen, ik wil voelen waarom jij het doet. Misschien dat je dan zo erg schikt dat je stopt”. Ik schrok daar heel erg van. Ik snap dat hij mij wil helpen, maar dit is zeker niet de goede manier. Deze week vertelde hij mij dat als ik het nog een keer zou doen, hij het ook gaat doen. Ik heb hem uitgelegd dat het voor mij moeilijk is om dan nog eerlijk te zijn, en dat snapte hij wel. Vervolgens zei hij dat hij het niet meer zou doen, omdat hij wilt dat ik eerlijk ben. 
 

Het is moeilijk om te stoppen. Ik snij al ruim een jaar en heb al twee keer proffesionele hulp gehad ervoor, maar het heeft er nog niet voor gezorgd dat ik gestopt ben. Het is een lichte verslaving denk ik. Ik heb hem ook uitgelegd dat ik niet ineens kan stoppen ermee, maar dat snapt hij niet. Ik wil niet dat hij zichzelf ook pijn gaat doen, vooral niet als hij het alleen doet omdat ik het ook doe. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij het niet gaat doen? Of hoe ik hem kan uitleggen dat hij het voor mij ook moeilijk maakt.

Ik hoop dat het een beetje te volgen is haha

 

Bedankt voor het lezen, groetjess


2 reacties

Hey. Ik begrijp hoe je je voelt. En goed van je dat je al 2 keer hulp heb gekregen. En supper goed dat je het hen verteld wanner je de drang hebt of hebt gedaan. 

Er is een site warin staad over zelfbeschadiging https://sameninmijnschoenen.nl/  en daar staad ook een voor anderen. Misschien kan je hem dat stuuren en vragen of hij er naar wilt lezen. Misschien begrijpt hij dan beter hoe het voor jou is en weet hij beter hoe hij jou kan helpen. 

Ik hoop dat het snel beter gaat.

Hallo @Anoniem.plz 
Bedankt voor de reactie, ik ga het naar hem toe sturen!

Reageer