Vraag

Zelfbeschadiging of niet?

  • 16 January 2020
  • 10 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Ik snij mezelf soms met opzet in m'n duim, is dit erg? En is dit zelfbeschadiging of niet. Help me 


10 reacties

Zodra je jezelf opzettelijk  pijn doet op welke manier dan ook spreek je volgensmij van zelfbeschadiging. 
ik vind het erg naar voor je dat je zo voelt. Het is een sirieus iets en ik hoop dat het snel beter met je gaat! Stay strong !

Heyy,

 

Ja, op het moment dat je je opzettelijk snijd (ook al is het in de duim) valt het onder zelfbeschadiging. Achter zelfbeschadiging zit natuurlijk ook een reden, ik weet natuurlijk jou reden niet maar het kan van alles zijn.  

 

Ik hoop dat je zal nadenken over “waarom snij in mezelf in mijn duim?’ en dat je er goede hulp voor kan vinden.

Groetjess

 

X

Hoi Iemand.lol,

Zodra je jezelf bewust pijnigt/beschadigt is het zelfbeschadiging. Ik weet hoe het is om jezelf te beschadigen. Ik doe het zelf ook. Elke keer nadat ik het gedaan heb, heb ik er spijt van. Maar het is zo moeilijk om het niet te doen. Het lucht op, het geeft even rust.

Hoe moeilijk het ook is; probeer ermee te stoppen. Dat zeggen mensen ook tegen mij. Maar het is zo moeilijk en het is mij ook nog niet gelukt.

Maar je doet het nooit zomaar. Er zit altijd een reden achter. Waarom doe jij het? Voel je niet verplicht het te vertellen! Het is zo moeilijk om het aan anderen te vertellen. Weten anderen mensen uit je omgeving dit al?

Ik wens je zo enorm veel sterkte met alles! Als je iets kwijt wil, mag je dat altijd onder dit topic zetten. Ik hou dit topic in de gaten!

Liefs,

Nijntje2004

Badge

Hoi Iemand.lol,

Zodra je jezelf bewust pijnigt/beschadigt is het zelfbeschadiging. Ik weet hoe het is om jezelf te beschadigen. Ik doe het zelf ook. Elke keer nadat ik het gedaan heb, heb ik er spijt van. Maar het is zo moeilijk om het niet te doen. Het lucht op, het geeft even rust.

Hoe moeilijk het ook is; probeer ermee te stoppen. Dat zeggen mensen ook tegen mij. Maar het is zo moeilijk en het is mij ook nog niet gelukt.

Maar je doet het nooit zomaar. Er zit altijd een reden achter. Waarom doe jij het? Voel je niet verplicht het te vertellen! Het is zo moeilijk om het aan anderen te vertellen. Weten anderen mensen uit je omgeving dit al?

Ik wens je zo enorm veel sterkte met alles! Als je iets kwijt wil, mag je dat altijd onder dit topic zetten. Ik hou dit topic in de gaten!

Liefs,

Nijntje2004

Nee niemand weet het en ik ben ook zeker niet van plan om hulp te zoeken of iemand te vertellen dat ik het doe. 

Hoi Iemand.lol,

Dat is jouw keuze. Ik kan jouw niet gebieden. Maar probeer in ieder geval te stoppen.

Sterkte!

Liefs, Nijntje2004

hey

 

ik snap dat je geen hulp wilt.

dus je mag niks doen met deze reactie maar ik schrijf het toch.

 

er zit altijd een reden achter dat je je zelf beschadigd. 

als je met niemand gaat praten woorden die problemen erger en erger. dus dan ga je je zelf ook meer en meer pijn doen. tot dat je echt niet meer veder kan.  

 

probeer alsjeblieft hulp te zoeken. het kan ook gewoon een vriend of vriendin of een docent op school zijn. je kan ook een keer met kt gaan chatten of bellen . ik weet op dit moment hoe diep je kunt zinken. 

 

het begon bij mij ook ooit met een beetje zelfbeschadiging en de problemen werden meer dus ook meer me zelf opzettelijk pijn doen. ik heb te laat (veel te laat) hulp ingeschakeld. ik heb na 7 jaar het zelf te willen doen hulp ingeschakeld. en die hulp is niet goed genoeg voor mij. omdat ik te lang heb gewacht.

 

de hulp die je gaat zoeken zal ook niet meteen de beste hulp ever zijn. maar praten is zo belangrijk! 

 

ik heb gezegt wat ik je wil zeggen. lees het alsjeblieft en of je er iets mee doet moet je zelf bepalen want ik kan jou niet verplichten.

 

groetjes blue 

Badge

Thnx, maar ik los het zelf wel op xx

Waarom zou je je zelf überhaupt pijn willen doen....... 

Hallo Iemand.lol :)

Je kunt proberen om de dingen waarmee je jezelf beschadigt weg te leggen door bijvoorbeeld aan iemand te geven, weg te gooien of op een hoge kast gooien zodat je er niet meer bij kan, je kunt het ook in een kluisje doen en de sleutel daarvan weggooien of ergens onder de grond begraven.

-Dr8gon99

Heyy

Je kunt hier het best mee stoppen, jezelf met opzet pijndoen is niet goed voor je lichaam maar ook niet voor je mentaliteit! Het helpt maar tijdelijk geloof me! In het begin helpt dit maar na een tijdje ben je hier gewoon aan en voelt het aan als '' normaal'' het best kunnje hiermee kappen voor je het als normaal ervaart want dan is het te laat denk ik!

Groetjes !

Reageer