Skip to main content
Vraag

zelfbeschadiging, moeder op de hoogte

• October 6, 2025
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn broertje appt me net dat mijn moeder 2 vapes heeft gevonden. op dezelfde plek lag ook een mesje van een puntenslijper waarmee ik mezelf mee snij

4 reacties

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3

OKE!  Ten 1e ga ni te duidelijk doen dat je ‘t weet en ten 2e wacht af en begin er zelf niet over.

Mi jn moeder weet dat ik heb gevapet en zij was gellukig ni boos over dat uiteindelijk. Maar over snijden? Ik doe ‘t zelf niet dus weet niet hoe mijn moeder zou reageren. Dus sorryyy

XoXo   ~K

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Als je moeder dat heeft gevonden is dat best eng en spannend. Maar het kan ook wel goed zijn, want nu ziet ze dat jij het moeilijk hebt. En ook al is het heel eng om eerlijk te zijn, misschien kan je gewoon zeggen: “mam, ik voel me niet zo fijn en ik wist niet hoe ik het moest zeggen.” Dan weet ze dat het niet zomaar spullen waren maar dat jij hulp nodig hebt. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen. En als je je nu heel rot voelt, bel dan snel iemand die je kan helpen, zoals 112 of een telefoonlijn waar lieve mensen met je praten. 💙

xx liefs Wolf 🐺

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 9, 2025

Hoi ​@ikwordhelemaalemotioneel ,

hopelijk is het goed afgelopen? Dat klinkt wel als een schrikmoment. Mocht je er over willen praten, dan ben je van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen  (0800-0432) of te chatten, bijvoorbeeld als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je dit aan kunt pakken.

We zijn elke dag bereikbaar van 11 tot 21 uur.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

NightShadow

Hey ​@Wolf, ik twijfel eerlijk gezegd of je 112 mag bellen als het geen levensbedreigende situatie is. Als je langs het spoor loopt is het een ander verhaal, maar omdat je je rot voelt mag denk ik niet. 112 is een heel serieus nummer die je zeker niet zomaar mag en kan bellen. 

@ikwordhelemaalemotioneel,  misschien is eerlijk zijn wel de beste optie, dan kun je misschien hulp krijgen? Tenzij ze heel boos wordt, dan kun je misschien bij iemand anders slapen.