Vraag

Zelfbeschadiging - mijn verhaal

  • 5 June 2023
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

hey allemaal, ik ga mijn verhaal delen.

Ik ben een meisje van 13 jaar en ik zit in de eerste. Ik had aan het einde van groep acht een beste vriendin gemaakt en we gingen heel vaak in de vakantie afspreken, maar daarna toen ging ze vervelend doen en steeds minder met mij om. Toen ging ik steeds vaker om met een ander meisje die ik ook kende van de basischool en beschadigde zichzelf en had zm geprobeerd. ik vond het maar vreemd maar vooral heel stom voor haar dus probeerden er voor haar te zijn. toen ik later zelf ook steeds minder gelukkig was wilde ik het even proberen om te kijken wat het nou doet. Het hielp op een bepaalde manier en ik denk dat het kwam omdat ik dan een soort afleiding heb maar ik bleef het doen. Ik heb zelf ook een paar keer een poging gedaan maar dat mislukte. Ik huil elke dag meerdere keren en doe mezelf zoiezo 1x per week pijn. de reden dat ik dit doe/deed is omdat ik me nooit thuisvoel ergens. en als ik dat eindelijk doe verlaten diegene mij steeds. ik heb laatst ook gerookt en gevaped. ik ben er niet trots op. Ik heb ook laatst ALLES aan mijn vrienden clubje vertelt maar ik heb daar spijt van want volgens mij begrijpen ze het niet. ik hoop een van jullie wel. 

 

ps:weten jullie of ik miss depressie of iets anders heb? misschien kan ik google wat ik er tegen kan doen.

 

 

bedankt voor het lezen.

xx little bunny

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @littlebunny.01 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi , ik herken wel veel in jouw verhaal, wat je voelt, ik heb ook zo'n tijd gehad.  1 tip, ga vooral niet de oplossing op google zoeken want daar kom je zoveel bad stuff tegen dat je je nog veel meer *** gaat voelen.  Je kunt het beste met je gevoel naar iemand die jou echt kan helpen. Dat is fijn en kan alles verlichten, heb ik zelf ook gedaan.  Dat je je zo voelt en sh doet, is erg maar kan voorbij gaan .  Ik zou als ik jou was zeker jhet aanbod van Renkse (KT) aannnemen en een keer met ze bellen of chatten.  Ik had ook een periode van bang zijn, rotgevoel, alles donker zien,  niks leuk vinden en me super slecht voelen en negatief denken over mezelf met ook soort van mezelf straffen en lelijk vinden en alles. En nadat ik ben gaan bellen,  praten, uiten, therapie, oefenen ( is echt niet eng maar juist leuk) en ook met echte bff's er over hebben kwam ik er uit. Dat gun ik iedereen die dit voelt, jou ook.  Ik leerde toen ook zo'n uitdrukking: laat je helpen!   En er is niks raars aan hoor om psycholigisch geholpen te worden bijvoorbeeld, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes liefs Julian X

Badge

 

Hoi hoi , ik herken wel veel in jouw verhaal, wat je voelt, ik heb ook zo'n tijd gehad.  1 tip, ga vooral niet de oplossing op google zoeken want daar kom je zoveel bad stuff tegen dat je je nog veel meer *** gaat voelen.  Je kunt het beste met je gevoel naar iemand die jou echt kan helpen. Dat is fijn en kan alles verlichten, heb ik zelf ook gedaan.  Dat je je zo voelt en sh doet, is erg maar kan voorbij gaan .  Ik zou als ik jou was zeker jhet aanbod van Renkse (KT) aannnemen en een keer met ze bellen of chatten.  Ik had ook een periode van bang zijn, rotgevoel, alles donker zien,  niks leuk vinden en me super slecht voelen en negatief denken over mezelf met ook soort van mezelf straffen en lelijk vinden en alles. En nadat ik ben gaan bellen,  praten, uiten, therapie, oefenen ( is echt niet eng maar juist leuk) en ook met echte bff's er over hebben kwam ik er uit. Dat gun ik iedereen die dit voelt, jou ook.  Ik leerde toen ook zo'n uitdrukking: laat je helpen!   En er is niks raars aan hoor om psycholigisch geholpen te worden bijvoorbeeld, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes liefs Julian X

 

Bedankt Julian voor je advies. Ik zal het gaan proberen. thx voor de reactie (: 

xx little bunny

Reageer