Vraag

zelfbeschadiging littekens TW

  • 19 February 2021
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

TW!!!

Hoi, ik doe aan zelfbeschadiging,

Als je snel getrigerd wordt lees dan niet verder !

ik snijd mezelf.

Ik heb hier littekens van.

Ik gebruik hier voor litteken creme maar dit helpt niet voldoende in de zon ga je witte strepen zien

 

Iemand tips om ze beter te laten herstellen?

Alles is welkom!

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v. forumregel 9


6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Anoniemgirl.x 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Hoi Anoniemgirl.x 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Hoi, dank u wel zou ik zeker doen!

Heeft u tips voor de littekens?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb niet veel verstand van littekens. Ik heb er ook behoorlijk wat en had dus op internet gelezen dat je er citroensap op moest doen, maar heeft niet echt geholpen bij mij maar idk hoe dat bij jou zit. Ja verder gwn niet te veel aan zitten als het nieuwe littekens zijn.

Hi,

Het is al heel goed dat je litteken crème gebruikt! Echter wil ik even zeggen dat litteken crème niet altijd zo goed helpt als ze beweren. Helaas kan een littekens vaak nooit echt helemaal verdwijnen (zeker niet als het diepe sneeën waren). Litteken crème kan wel zeker helpen om littekens te doen vervagen zodat ze minder zichtbaar zijn. Echter zul je dus vaak de witte streepjes blijven zien.  Maar die witte streepjes vallen natuurlijk minder op dan roze/paarse littekens dus het is heel goed dat je bent begonnen met die crème. Voor de rest zijn er idd tips met Citroënsap enz maar ik denk dat je dit soort dingen niet perse hoeft uit te proberen als je die crème al trouw gebruikt. 

Succes! 

Hee,

Als je eenmaal littekens hebt is het vaak lastig om die minder zichtbaar te maken. Litteken creme helpt daar al enigszins bij, maar waarschijnlijk zul je er altijd wel iets van zien. Soms vervagen de littekens wel wat meer met de jaren.

Wat ook helpt om de wond zo snel en goed mogelijk te laten genezen, is goede verzorging van de wond. Dus altijd de wond schoonmaken en reinigen en waar nodig ook afplakken om te voorkomen dat er vuil inkomt. Als jij je wond niet goed verzorgd, zal het minder goed en mooi helen en krijg je mogelijk ook lelijker littekens.

Afhankelijk van de plek van de littekens kun je gebruik maken van sportbandjes, grote armbanden of bijvoorbeeld als je gaat zwemmen een kort broekje aan.

Verder staan hier ook nog wat tips om littekens minder zichtbaar te laten worden.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Hoi! 

Er bestaat make-up die speciaal voor littekens is. Je moet die precies in je eigen huidskleur kopen en dan kun je dat gebruiken. 

Voordeel: Je hebt voor een lange tijd geen last van de littekens

Nadeel: Zulk soort make-up is vaak duur, als je een goede kwaliteit wilt. 

 

Je kunt pleisters gebruiken om de littekens te verbergen. 

Voordeel: Je littekens zijn niet zichtbaar. 

Nadeel: Je kunt deze manier maar voor een weekje of twee gebruiken, anders gaat het opvallen. 

Reageer