Skip to main content

Hoi,

Ik ben dus zo'n 9 maanden geleden begonnen met mezelf snijden. Nu was ik deze week bij gym aan het omkleden, en toen zag ik een klasgenoot naar m'n buik (waar alle wondjes zitten) staren. Zij heeft dus deze wondjes gezien, en ik ben bang dat ze erachter komt dat ik dit zelf gedaan heb en/of naar mijn mentor stapt. Ik weet niet goed wat ik hier mee aanmoet. Iemand nog advies?

Hoiiii,

Gewoon jezelf niet snijden a.u.b.. Het is nadelig voor jezelf en dus ook voor je gezondheid en misschien kun je er met een vertrouwbare persoon over praten? 

Groetjes, justGhast

Heyy, 

Je kan natuurlijk beter stoppen met snijden want het is natuurlijk niet goed voor je huid. Misschien kan je dit topic hieronder eens doorlezen daar staan veel alternatieven tegen SH in misschien heb je daar wat aan.

Ik zou ook met iemand praten die jij vertrouwd. Durf je misschien met je ouders te praten of met je mentor want het is denk ik wel fijn dat je iemand in vertrouwen neemt zodat die je kan steunen en helpen. Je kan ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp :)

Sterkte en liefs van mij! <3

Hoiii, 

Het beste zou natuurlijk zijn stoppen met snijden, maar ik doe dit zelf ook en ik weet hoe moeilijk het is. 
Bovendien heeft ze het waarschijnlijk al gezien, dus de kans is groot dat ze inderdaad iets gaat zeggen tegen je mentor of iemand anders. 

Je kan natuurlijk liegen erover als ze erover vragen (“het was een kat”), maar de kans is groot dat ze het niet geloven en het is ook beter voor je gezondheid als je er gewoon voor uit komt (opnieuw; ik weet hoe moeilijk het is). 

Ik zou denk ik, hoe moeilijk het ook zal zijn, er eerlijk over zijn als iemand ernaar vraagt. Of wellicht hulp vragen aan iemand die ik echt vertrouw? Ik ben jou natuurlijk niet, en ik weet ook niet of je zo iemand in je leven hebt die erover kan praten met je. 

ik hoop dat dit enigszins helpt! 

Reageer