Vraag

zelfbeschadiging: kan iemand mij helpen?

  • 9 November 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van bijna 14 en ik denk dat ik aan sh doe.

ik ben vandaag mijzelf -gaan beschadigen -en ik ben bang of ik het vaker ga doen.

zoals jullie misschien wel weten zit mijn hoofd even helemaal vol.  en ik weet ook niet meer wat ik wil.

kan iemand mij helpen?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hoihoi,

Ik heb vroeger gedaan aan lichte selfharm. Ik realiseerde me dat ik dit deed omdat ik geen controle had over mijn eigen leven en ergens controle over wilde: pijn. Uiteindelijk lukte het met om te stoppen, door dit te realiseren en mijn bron van verdriet uit mn leven te verwijderen. 

Ik denk dat het als eerste belangrijk is om al je gevoelens in een dagboek ofzo op te schrijven. Zo kan je erachter komen wat jou pijnigt. Dat maakt het proces wat makkelijker, werkte voor mij ook. 

Dit werkt echter niet altijd tho en ik weet niet zó veel over selfharm, aangezien mijne nog heel erg licht was. Ik hoop dat iemand anders misschien beter advies kan leveren. 

Als je toch ergens je gevoelens wil fysiek wil uiten, heb je hier een lijst met alternatieven:



Veel succes, sterkte en groetjes!!

Reageer