zelfbeschadiging en zelfmoordgedachtes, wat helpt?

  • 26 June 2022
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hee, ik ben een meisje ik ben 16 jaar. Ik voel me altijd heel leeg, Dat is eigenlijk al 1,5 jaar zo. Ik heb veel hobbies maar niks lijkt me echt blij te maken. Ik beschadig mezelf ook af en toe. Op het moment voelt het heel fijn om te doen, maar ik heb er littekens van en dat vind ik heel erg kut omdat die me weer herinneren  aan het moment dat ik het heb gedaan. Als je ook welleens gedachtes of nijgingen heb aan snijden of zelfmoord… wat doe jij dan op zo een moment? Ik hoor het graag, want ik kan er met niemand echt over praten en dat voelt heel erg eenzaam.…

 

( deel van de tekst verwijderd vanwege forumregel 10: 

10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeshadiging kan voor anderen triggerend of choquerend zijn )


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JqidaH lovex ,

 

wat goed dat je er hier over kunt praten! Ik hoop dat je veel reacties zult krijgen.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Sterkte gewenst,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zit zelf ook in een depressie en ik luister meestal een motivational speech als ik een hele heftige en sterke suïcidale gedachte heb, dat helpt mij heel erg (gewoon  op youtube zoeken) en als je de neiging hebt om jezelf wat aan te doen moet je de huisartsenpost of 112 bellen, DAT MAG OOK ZEKER VOOR DIE DINGEN!

Het komt goed, ik weet dat je dat nu totaal niet kunt voelen, maar het is gewoon zo! Neem het aan als een feit!! Zoek alsjeblieft hulp als je dat nog niet hebt gedaan!!!

Reageer