Zelfbeschadiging en wil er graag vanaf

  • 11 May 2023
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Hey hey,

Alvast sorry voor het lange berichtje.

Ik doe dus nu een halfjaartje aan selfharm en ik wil er echt heel graag vanaf komen maar het lukt niet. Dus daarom wil ik graag advies. Hieronder zou ik jullie een beetje van me verhaal vertellen:

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit in de derde. Ik heb een niet zo leuke klas waar ik bijvoorbeeld ook niet voor de klas durf te spreken. Ik heb wel een vriendengroep maar iedereen laat mij er een beetje buiten. Ik zit ook op paardrijden en daar heb ik een hele fijne vriendinnengroep. Alleen ik had daar een beste vriendin en die heeft me verraadde. Ik vertelde haar alles totdat ze 1 geheim van me heeft doorverteld aan heel veel mensen op stal. Dat geheim is dus dat ik selfharm doe. Ik heb haar daarop aangesproken en ze was zichzelf eerst de hele tijd aan het verdedigen dat ze het niet had gedaan enzo. Nu praten we wel weer over app maar in real life negeren we elkaar een beetje. Ik was clean voor ongeveer 1 week maar nadat dit is gebeurd ben ik weer begonnen en heb ik niemand meer om tegen te venten. Daardoor heb ik een paar dagen geleden ook geprobeerd om zelfmoord te plegen maar dit is niet gelukt. Ik heb dit tegen niemand verteld omdat ik niemand meer vertrouw. 

Met mijn ouders is de band ook niet goed. Ik heb laatst een hele erge ruzie gehad omdat ze me gewoon niet vertrouwen. Ook nemen ze me telefoon s’avonds in en krijg ik hem s’ochtends weer terug. Laatst had ik straf (ik weet niet eens waarvoor) en heb ik 3 dagen mijn telefoon niet gehad. Ik moet ook appjes verwijderen omdat ze alles kunnen lezen. 

Ik wou eerst naar een vertrouwenspersoon gaan bij mij op school maar ik ben bang dat hij alles aan me ouders gaat doorvertellen.

En als ik bijv naar therapie zou gaan dan willen me ouders ook een reden weten en dat kan ik dan niet geven. 

Ik hoop dat jullie advies hebben :)


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

heey,

Je zegt zelf al dat je misschien naar een vertrouwens persoon wilde gaan. Respect dat je dat durft, ik durf dat nooit. Maar als jij iets in vertrouwen tegen iemand zegt, en heel duidelijk vraagt om het niet door te vertellen dat doen e dat echt niet. Maar je hoeft niet perse het “vertrouwens” persoon op te zoeken, maar pak als je het tegen een docent zegt. Zeg het dan tegen de docent die je het meeste vertrouwd, in mijn geval Duits. Misschien werkt het ook om alles wat je denkt en alles op te schrijven in een boekje dat je ergens neer legt wat alleen jij weet. 

Hopelijk heb je hier iets aan en heel veel sterkte!

Reputatie 7
Badge +17

Zeker naar een vertrouwenspersoon gaan hoor. Hier alleen mee dealen is niet te doen. Als je aan hem/haar je thuissituatie uitlegt komt het vast goed.

Heel veel sterkte

Reageer