Heeeyy, wat kut voor je :(
Ik herken dit heel erg. Wat voor advies wil je? Hoe je kunt stoppen met sh of hoe je het kan vertellen?
Ik wil het best allebij wel ff vertellen hoor, mr als je maar 1 vraag had is dat makkelijker, dus laat mr ff weten xx
Heeeyy, wat kut voor je :(
Ik herken dit heel erg. Wat voor advies wil je? Hoe je kunt stoppen met sh of hoe je het kan vertellen?
Ik wil het best allebij wel ff vertellen hoor, mr als je maar 1 vraag had is dat makkelijker, dus laat mr ff weten xx
Ja eigenlijk allebei. Ik wil echt stoppen met sh en ik weet niet hoe ik erover moet praten of met wie
Sorry voor de late reactie trwns
Mr ik geef ff tips :)
🩷 Hoe je sh kunt stoppen🩷
Het hangt er echt per persoon van af wat het beste werkt, dus het is vooral uitproberen en het belangrijkste is sws ook dat je het echt echt moet willen, anders werkt het niet echt. Mr ik lees dat je het doet om jezelf te straffen je kunt dus het beste andere manieren zoeken, van een x nr niks gaan zal lastig zijn, dus je kunt het best een ijs klontje pakken, dat is niet schadelijk en het doet pijn + het gesmolten water voelt als bloed aan als je er niet nr kijkt. Je kunt het ook uit stellen, bijvoorbeeld van "oké over 10 minuten mag ik het doen" en dan steeds langer uit proberen te stellen. Ook kun je om jezelf te straffen bijvoorbeeld iets doen wat je echt niet leuk vind zoals hw maken of je kamer opruimen of andere klusjes doen.
Ik hoop dat het werkt xx
🩷hoe je het kunt vertellen🩷
Ik zal het toch wel je ouders vertellen, mr ik snap dat het niet altijd lukt. Er zijn ook chat sites waar je een paar afspraken kunt maken om te chatten met een hulpverlener op afgesproken datums en dan bijv elke week ofzo, ook kun je met de kt bellen of chatten. Als je echt heel graag hulp wilt zoals fysieke hulp ofzo kun je ook de huisarts bellen, ze hoeven dat namelijk niet verplicht je ouders te vertellen, alleen als je een gevaar bent voor anderen of jezelf. Als je belt zullen ze wss een afspraak net je maken en dan kun je er heen, je kunt dan ook doorgestuurd worden naar bijv een psycholoog, dan moeten ze het via je ouders doen als je onder de 16 bent, maar dan kun je het samen met hun vertellen en nemen ze je vast ook wel srs :)
ik snij mezelf, en ik snap echt waar jij nu doorheengaat, het is vast een hele moeilijke tijd voor jouw
Hé @4n0n13m
Echt vervelend dat je hier door heen gaat. Ik doe dit zelf ook. Ik kan er zelf niet echt mee stoppen, maar weet wel dat het moet. Ook jij weet dat. Alles wat jou is overkomen is niet perse jou schuld, dus je hoeft jezelf niet te straffen. Als je jezelf niet straft, maar je doet dit om je echte pijn niet meer te voelen. Geloof me dat werkt niet…. Soms moet je de pijn voelen om verder te gaan. Soms moet je mensen achter laten en dan hopen dat het weer goed komt. Maar dan kan je (vaak) een nieuw leven starten, een betere. Dat heb ik al 3 keer gedaan. (ik verpeste het alleen de hele tijd...). Maar het is beter dan hetgene dat je nu doet.
Over het met mensen erover hebben. Ja ik weet het ook niet echt, niemand weet het, maar mijn hele onderarm zit vol met littekens. Mijn vriendinnen zagen het ooit, maar ik zei gwn dat ik was gevallen ofzo…. 1 vriendin die liet op een manier weten dat ze me wilde helpen en alles. Ik moet er zelf nog over nadenken of ik dat doe. Maar er is dus altijd iemand die je wil helpen en je begrijpt. Daarom kom ik weer even terug op een nieuw leven beginnen, als je dat zou doen, kan je dus iemand tegen komen die je kan helpen enzo.
Als je dat niet wil, dan zou ik toch proberen het aan je ouders te vertellen, of soort van perongeluk te laten zien. Maar ja, snap het als je dat niet wil. Anders kan je mss gwn online iemand opzoeken om mee te praten. Zoals je nu ookal aan het doen bent. Soms is het beter om dan wel echt helemaal te vertellen waar je mee zit, want anders kan eigenlijk niemand je echt helpen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik geloof in je xxx
Hoi @4n0n13m ,
Heel goed van je dat je dit hier deelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Over sh en stoppen met sh, kun je meer informatie vinden op de website https://sameninmijnschoenen.nl.
Wil je meer weten over eten en eetproblemen? Een goede site hierover is https://www.99gram.nl.
Veel sterkte!
Groetjes,
Mariska (De Kindertelefoon)
Hi ff tussendoor
is dezen wip site ook voor jongens want ik herken dit probleem
https://www.99gram.nl.
Groetjes
Ik wil het aan iemand vertellen, mijn ouders zijn sowiezo geen optie. Als ik met het onderwerp begin zeggen ze dingen zoals "dat is onzin" en "mensen die dat doen zijn gewoon dom/aandachtzoekers." Ik wil het wel aan mijn vrienden vertellen maar ik ben bang dat ze mij emo zouden noemen, ik ben niet echt per se emo maar ik ben geboren met zwart haar dus dat vinden ze emo, als ik nu hier over praat gaan ze zeker weer verder en daar heb ik nu geen zin in. Heeft iemand advies?
hi
dat is wel heel heftig
kijk als je een beste vriend(in) hebt die jou ook veel verteld over haar leven/problemen dan mag je da gewoon zeggen en je zegt dat ze het niet mag doorvertellen een beste vriend(in) kan/mag je gewoon vertrouwen!!
en anders de kindertelefoon
of een vertrouwpersoon op school
tis maar wat jij fijn vind en wat jij verteld mag jij weten
sterkte
Groetjes
Hoi @Ik denk met je mee,
Een goede vraag! De site is zeker ook bedoeld voor jongens. Een goed idee om daar te kijken. En ook jij bent natuurlijk altijd welkom om te bellen of te chatten met De Kindertelefoon.
Groetjes, Mar