Skip to main content

Hi,

Het gaat dus laatst minder goed. Ik deed vorig jaar aan zelfbeschadiging (krassen, haar trekken, slaan met random objecten) maar het komt nu terug. Ik at vorig jaar ook heel weinig, ongeveer tussen de 400 en 600 calorien per dag. Nu heb ik het gevoel alsof het terugkomt. Ik doe het vooral om mezelf te straffen. Als ik iets verkeerds doe, skip ik ontbijt en gooi ik mijn lunch op school weg, zodat mijn ouders er niet achter komen. Mijn ouders weten ook niet dat ik aan zelfbeschadiging doe, ik zeg meestal dat ik gwn jeuk had en moest krabben met de hoop dat ze het geloven. 

Ik wil het aan iemand vertellen, mijn ouders zijn sowiezo geen optie. Als ik met het onderwerp begin zeggen ze dingen zoals "dat is onzin" en "mensen die dat doen zijn gewoon dom/aandachtzoekers." Ik wil het wel aan mijn vrienden vertellen maar ik ben bang dat ze mij emo zouden noemen, ik ben niet echt per se emo maar ik ben geboren met zwart haar dus dat vinden ze emo, als ik nu hier over praat gaan ze zeker weer verder en daar heb ik nu geen zin in. Heeft iemand advies? 

Heeeyy, wat kut voor je :(

Ik herken dit heel erg. Wat voor advies wil je? Hoe je kunt stoppen met sh of hoe je het kan vertellen?

Ik wil het best allebij wel ff vertellen hoor, mr als je maar 1 vraag had is dat makkelijker, dus laat mr ff weten xx

🎀

Heeeyy, wat kut voor je :(

Ik herken dit heel erg. Wat voor advies wil je? Hoe je kunt stoppen met sh of hoe je het kan vertellen?

Ik wil het best allebij wel ff vertellen hoor, mr als je maar 1 vraag had is dat makkelijker, dus laat mr ff weten xx

🎀

Ja eigenlijk allebei. Ik wil echt stoppen met sh en ik weet niet hoe ik erover moet praten of met wie

Sorry voor de late reactie trwns

Mr ik geef ff tips :)

🩷 Hoe je sh kunt stoppen🩷

Het hangt er echt per persoon van af wat het beste werkt, dus het is vooral uitproberen en het belangrijkste is sws ook dat je het echt echt moet willen, anders werkt het niet echt. Mr ik lees dat je het doet om jezelf te straffen je kunt dus het beste andere manieren zoeken, van een x nr niks gaan zal lastig zijn, dus je kunt het best een ijs klontje pakken, dat is niet schadelijk en het doet pijn + het gesmolten water voelt als bloed aan als je er niet nr kijkt. Je kunt het ook uit stellen, bijvoorbeeld van "oké over 10 minuten mag ik het doen" en dan steeds langer uit proberen te stellen. Ook kun je om jezelf te straffen bijvoorbeeld iets doen wat je echt niet leuk vind zoals hw maken of je kamer opruimen of andere klusjes doen.

Ik hoop dat het werkt xx

🩷hoe je het kunt vertellen🩷

Ik zal het toch wel je ouders vertellen, mr ik snap dat het niet altijd lukt. Er zijn ook chat sites waar je een paar afspraken kunt maken om te chatten met een hulpverlener op afgesproken datums en dan bijv elke week ofzo, ook kun je met de kt bellen of chatten. Als je echt heel graag hulp wilt zoals fysieke hulp ofzo kun je ook de huisarts bellen, ze hoeven dat namelijk niet verplicht je ouders te vertellen, alleen als je een gevaar bent voor anderen of jezelf. Als je belt zullen ze wss een afspraak net je maken en dan kun je er heen, je kunt dan ook doorgestuurd worden naar bijv een psycholoog, dan moeten ze het via je ouders doen als je onder de 16 bent, maar dan kun je het samen met hun vertellen en nemen ze je vast ook wel srs :)

🎀

Reageer