Vraag

Zelfbeschadiging en littekens

  • 18 September 2020
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

heyy, ik dacht laat ik eens mijn eerste topic schrijven, want ja ik zit met een probleempje en hoop dat jullie misschien kunnen helpen of wat tips kunnen geven.

Ik ben dus al een tijdje erg somber enzo en heb waarschijnlijk een depressie en heb verder een enorme angst voor mensen, ik durf bijvoorbeeld niet alleen naar de winkel of überhaupt iets te vragen aan een docent ofzo. Door deze problemen heb ik onder andere veel last van nare gedachtes en doe ik aan zelfbeschadiging. Ik krijg hier wel hulp voor. 

Maar ik zit dus op een zwemsport en nu beginnen de lessen dus weer, maar durf ik niet te gaan vanwege littekens (ze vallen heel erg op dusja). Mijn moeder weet hiervan en weet ook dat het niet zomaar iets is. Ik krijg hier ook hulp bij/ga hier hulp voor krijgen, maar ik vind het nog heel lastig eerlijk te zijn naar mijn tijdelijke psycholoog en ik durf het al helemaal niet tegen mijn ouders te zeggen waar ik mee zit. Maar mijn moeder vind dus wel dat ik gewoon moet gaan zwemmen en ja aan de ene kant snap ik dat wel, maarja ik durf het gewoon echt niet en ik heb niet het gevoel dat ze dat accepteert en mijn vader zal dat al helemaal niet doen (onze band ligt niet zo goed dus vandaar). Dusja bij deze eigenlijk de vraag of jullie tips hebben het te kunnen verbergen? Make-up enz werkt niet..  en ik ben echt een beetje hopeloos aan het zoeken naar een oplossing, maarja dat is nog niet zo makkelijk... dus vandaar deze vraag

Dus alle tips enzo zijn welkom!!❤


2 reacties

Ik zelf zwem in een wetsuit. Kan lang of kort, ik heb alleen op mijn bovenbenen en schouders wondjes en littekens dus ik draag een korte wetsuit. In het begin word je misschien ff raar aangekeken maar dat is snel over. Zeker als je met een vast groepje zwemt

Reputatie 3
Badge +1

Ik had precies het zelfde toen ik mezelf beschadigde ging ik altijd zwemmen want dat gaf me aflijding maar de eerste keer was ik wel zenuwachtig om 3 redenen: je zag de littekens duidelijk, ik was bang dat ik een black-out ging krijgen en ik was bang dat ik zelfmoord ging plegen maar toch heb ik het gedaan en het voelde heel goed dus ik zeg ga vooral zwemmen

Reageer