Vraag

Zelfbeschadiging en bang, iemand tips?

  • 2 August 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

hoi jongens ik heb het wat lastig.
Ik heb last van zelfbeschadiging en ik denk altijd dat iedereen boos op me is.
Dit komt door autisme add en hoogbegaafdheid in combinatie met Jeugdtrauma.
Ik ben heel bang voor volwassenen. Ik concentreer me slecht en doe aan zelfbeschadiging - De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. - 
Nu ben ik bang en wil ik dood (meestal dan) heLp. Iemand tips?



Groetjes jonge transjongen zegmaar sam


3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @slimpie ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske

De Kindertelefoon 

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo slecht voelt :(

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. De mensen bij de kindertelefoon kunnen je denk ik goed verder helpen en hebben denk ik ook goede tips voor je!

Telefoonnummer 113 : 0800-0113

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432


Ik denk dat het het beste is om te gaan praten met iemand in je omgeving over deze gedachtes en gevoelens. Dat is misschien heel erg lastig of eng, maar er zijn echt heel veel mensen die om jou geven en er zijn echt geen mensen boos op je! Je kan bijvoorbeeld gaan praten met je ouders, met je mentor, de huisarts, een familielid, psycholoog of een vertrouwenspersoon. Je hoeft echt niet bang te zijn voor deze mensen want ze zijn er echt voor je en je kan echt alles met ze bespreken🙂


Als de mensen in je omgeving van jouw gevoelens afweten kunnen ze je denk ik echt verder helpen en steunen om je weer beter te gaan voelen. Als je echt niet kan / durft te praten kan je ook een brief schrijven waar je alles wat je wilt en denkt opschrijft. Dat is misschien makkelijker voor je.

 

Verder geef je aan dat je jezelf pijn doet. Misschien kan je een alternatief gaan zoeken voor de zelfbeschadiging. Iets wat je kan doen als je drang hebt om jezelf pijn te doen. In het topic dat hieronder staat staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je dat topic eens een keer doorlezen en wie weet staat er wat tussen wat je kan doen ipv de zelfbeschadiging. Stoppen met jezelf pijn doen gaat misschien niet in 1x, maar als je steeds verder kan afbouwen ben je goed op weg!


Sterkte!

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +3

Hey slimpie,

Naar dat je je zo vervelend voelt en dat je aan zelfbeschadiging doet!

Hoe moeilijk het misschien ook is, het is wel het beestje om ermee te stoppen. NaamNietBekend heeft daar goeie tips voor gegeven.

Het kan zijn dat je je zo voelt doordat je je jeugdtrauma niet (goed) hebt verwerkt. Dat kan je heel erg dwarszitten zonder dat je het doorhebt. Je zou aan je psycholoog (als je die hebt) of huisarts een EMDR behandeling kunnen vragen. Dat helpt om het trauma beter te verwerken en kan helpen met je beter voelen.

Het is echt niet zo dat iedereen boos op jouw is! Je zou het aan iemand kunnen vertellen die je vertrouwd dat je zo over volwassenen denkt. Je hoeft je er echt niet voor te schamen wat jij kan er niet veel aan doen.

Groetjes iemand.

Reageer