Skip to main content

zelfbeschadiging, angst en zelfmoordgedachtes

• July 10, 2025
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hai! Ik ben ... 

Ik ben 13 jaar oud. Bijna veertien. En ik ben een jaar geleden begonnen met zelfbeschadeging. Door stress van school en het gewoon even te druk was. Op dat moment dacht ik dat het niet erger kon. En nu een jaar later heb ik gedachtes over zelfmoord. Hoe wel er nog genoeg momenten zijn waar op ik blij kan zijn neemt het negatieve het toch echt over. 

Op de momenten dat ik me goed voel ben ik bang dat ik zelf moord zal gaan plegen. Ik wil gewoon niet meer. Ik ben er dit jaar ook nog achter dat ik autisme heb. Dus dat helpt ook niet echt mee.

Ik niet vaak over hoe ik me voel en over mijn gedachtes, omdat ik bang ben dat andere mij ren aansteller vinden en ik me vaak onbegrepen voel.

Groetjes!

2 reacties

Nina24
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • July 10, 2025

Hoi ​@Stitch ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Nina (De Kindertelefoon) 

• August 5, 2025

Pleeg a u b geen zelfmoord ik denk ook al paar jaar aan zelfmoord ik heb al meerdere pogingen gedaan dus ik weet hoe je je voelt heb je het al aan iemand uitgesproken dat je aan zm denkt of aan zelfbeschadeging doet