Skip to main content

Hey, ik ben sinds vorig schooljaar begonnen met mezelf te snijden. Ik voelde me op dat moment zo nutteloos en alleen. Tijdje later heb ik het tegen mijn vriendin gezegd (zij doet het ook). begin dit schooljaar ook tegen een andere vriendin die toen zei dat zei haar zelf ook snee. omdat we in een vriendengroep van 4 zitten besloot die ene vriendin dat ook tegen de 4 de vriendin te zeggen omdat ze het zielig vond dat zei het niet zou weten. Maar ik en mijn andere vriendin wouden dat niet want ze was 2 jaar jonger en ook dan deden opeens al haar vriendinnen sh en zei niet. Maar ze heeft het toch gezegd en ja hoor nu doet zei ook aan sh. ik voel me heel schuldig. maar ik was ook wel beetje boos want ik had het haar gezegd omdat ik haar vertrouwden e dan vertelt ze het gewoon door. Onder tussen zijn we iets meer als een half jaar verder en is de band niet meer zo goed maar dat is hoe k het voel of de rest dat opmerkt weet ik niet. maar dus ze zijn allemaal clean voor al best een tijdje en ik wil ook stoppen maar het lukt niet blijkbaar is dus een van mijn vrienden terug begonnen maar daar moest ik achter kommen door een andere vriendin like vertrouwt ze mij niet meer zei is wel degene die mijn di doorvertelde. en dat laat me zo slecht voelen dat ik denk weet je eigelijk verdien je de pijn maar toch wil ik ook stoppen want ik wil verder met mijn leven dus als iemand tips heeft om te stoppen met het snijden zeg het alsjeblieft 

alvast bedankt voor de tips en sorry als het beetje moeijk te volgen is want ik kan geen namen gebruiken

HEYYYYYY @Klarvertje wow ja dat is inderdaad K*T  maar snijden helpt ook niet echt(ik doe het overigens ook)

veel mensen zeggen dat een elastiekje op de plek waar je het wil doen helpt
als je het dan wil doen laat je dat elastiekje heel hard op de '’plek'’ klappen een meestal maakt dat het iets minder erg
maar ik zou naar een psycholoog gaan!

GROETJEEESSSSSS


Hoi ! Wat naar voor je dat dit allemaal gebeurt. En dat je de drang voelt om te snijden, ik heb een link gevonden die je misschien kan helpen.  Lees het maar eens door, die site heeft heel goede tips voor allerlei dingen. En als je het niet alleen kunt, is het ook helemaal niet erg om hulp te vragen! Dat mag gewoon en is helemaal goed!

https://nl.wikihow.com/Zelfbeschadiging-stoppen

Sterkte en ik hoop dat het je lukt!

Groetjes liefs Tartan X


hey @Jippiieeee 

ik gebruik dat met het elastiekje al maar ik vindt niet echt dat het helpt.

Naar een psycholoog gaan is denk ik geen optie omdat mijn ouderes of andere familie er niks van weten en ik het ook niet durf te zeggen.

Ik vind het heel erg om te horen dat jij het ook doet maar je komt er door ik geloof in je.

Toch heeeeel erg bedankt voor te tip

groetjes


hooi @Tartan14  

Ik zal het zeker eens doorlezen. Ik weet dat het niet erg is om hulp te vragen maar daar ben ik iets te bang voor ik heb het al geprobeert maar toen blokeerde ik volledig. daarom dat ik de kindertelefoon gebruik dan kan ik tips vragen aan mensen die ij niet kenne en daardoor blokkeer ik niet.

Thx voor de tip

groetjes Noor x


Heyyy @Klarvertje,

 wat vervelend voor je! Snijden is niet de oplossing (ik heb het ook gedaan). 

Ik heb een goede site voor je waar goede informatie op staat: www.sameninmijnschoenen.nl

Hopelijk helpt dit! Nog een tip: praat erover! (hoe eng het ook is, het gaat helpen)

 

Liefs


Reageer