Vraag

zelfbeschadiging

  • 2 December 2023
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben een meisje van 12 jaar. 

Ik doe mij zelf soms pijn, ik snijd mezelf bijvoorbeeld of ik doe zo hard mijn arm "zuigen" dat het bloed. Ik doe het niet omdat ik de pijn fijn vind ofzo maar ik vind het "cool" om mijn bloed te zien en ik vind het gewoon fijn om te doen zegmaar, ik weet niet hoe ik het met uitleggen. Is dit normaal? Noem je dit zelfbeschadiging?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Ikblijfanoniemaub,

Dat is inderdaad wel zelfbeschadiging.  Probeer er met stapjes mee te stoppen (dus niet meteen helemaal). Heb je soms ook last van een depressie?

Als je ook last hebt van een depressie kun je er het beste over praten met iemand die je vetrouwt, of de kindertelefoon. 

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik wil niet zeggen dat iets niet normaal is, maar ik denk dat het iig niet helemaal de bedoeling is dat je je eigen lichaam beschadigd en jezelf misschien pijn doet. Goed dat je er naar vraagt hoor! Ik zou de tip van @Monkeyboy08  opvolgen en  eens chatten of bellen met de Kindertelefoon om daar eens om advies te vragen. En te kijken of je iets anders kunt bedenken om je interesses te vervullen zeg maar.  Lukt je vast wel! 

Liefs Tover xxx

Reageer