Skip to main content

hai guys ik ben 14 en het is een jaar geleden dat voor het laatst een topic had geplaatst maar ik wil graag wat kwijt en misschien heeft iemand tips ofzo idk, maar goed ik vind het lastig om dit te posten maar een tijd geleden ging ik voor het eerst snijden ik ben er niet trots op maar ik raakte in paniek omdat ik zo boos/verdrietig was gwn om hoe het leven er uitzag op dat moment, een tijdje heb ik het toen niet meer gedaan en alles leek beter te worden maar ik zit nu weer in een erge dip. overdag lach ik om niks te laten merken maar s'avond kan ik niet slapen zit ik om 4 uur s'nacht te huilen in me kamer en vaak raak ik dan weer gestrest uit het niets of in paniek en dan snij ik in mijn been.. ik weet niet meer wat ik moet doen ik heb nergens zin in voel me heel de dag verdrietig of boos. mijn ouders zijn echt de beste mensen en ik hou van ze maar ik wil niet met mijn problemen bij hun aankomen, ik heb ook een beste vriendin en ze deelt ook alles met me en ik ook veel met haar alleen ze is zelf een heel erg onzeker persoon dus dit vertel ik haar liever ook niet bang om haar op ideeën te brengen ofzo. iemand tips ofzo ik zit vaak te denken om er een einde aan te maken maar daar ben ik te pussy voor en wil ik mijn ouders niet aan doen...

Heyy

 

Wat naar dat je je zo slecht voelt..

 

Ten eerste.. Als je denkt dat je jezelf toch wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113.

Site 113 > https://www.113.nl/

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

 

Ondanks dat je aangeeft dat je je ouders niet wilt vertellen over hoe je je voelt lijkt het mij wel slim om dat toch te doen.. Je ouders zijn er namelijk echt voor je en die vinden het niet erg dat jij dit verteld. Ze willen jou met alle liefde helpen en steunen om hier weer bovenop te klimmen en om je weer beter te gaan voelen. Je ouders zijn er echt voor je en het helpt echt om met ze te gaan praten! Als je het eng vindt om met je ouders te praten kan je ook een brief / mail naar ze sturen waar je je gevoelens op schrijft.

 

Tegen het snijden is het een goed idee om een alternatief te zoeken.. Iets wat je kan doen als je drang hebt om te snijden. In het topic wat ik hieronder heb gelinkt staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je dat topic eens rustig doorlezen en kijken of je een alternatief kan gebruiken als je weer drang hebt. Als dat niet in 1x lukt is dat geen ramp, maar als je stapje voor stapje kan afbouwen ben je goed bezig:blush:

 

Verder kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de mensen daar kunnen je denk ik ook goed verder helpen!

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Bedankt voor het reageren onder mijn topic. 

ik waardeer het heel erg :)


Hey Astrid098,

Wat vervelend dat je jezelf beschadigd en dat je je zo voelt!

Ik weet zeker dat jouw ouders het helemaal niet erg zullen vinden of denken dat het stom is. Ze zullen je vast wel begrijpen en willen je waarschijnlijk graag helpen. Je het op een rustig moment aan ze kunnen vertellen dat je je zo voelt, ze en brief schrijven als je praten nog te spannend vindt.

Het aan je vriendin vertellen is kan ook helpen en opluchten. Misschien heeft zij ook iets aan de tips die hier worden gezegd.

Om je beter te voelen kan je kleine of rustgevende dingen doen waar jij blij van wordt. Ook kan je je gevoelens in de vorm van een verhaal of dagboek opschrijven.

Als je s’nachts huilt of je ongelukkig voelt kan het helpen om je handen op je buik te leggen en dan op je ademhaling te letten.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt!

Groetjes iemand.


Reageer