Skip to main content

Hi uh, dus ja.

Ik heb de laatste maanden, maar vooral de laatste weken is dat erg toegenomen, het verlangen om mijzelf pijn te doen. Ik heb erg veel emoties in me, erg veel woede en verdriet, ook schuldgevoel. Komt soms heel plotsteling, andere keren met een reden (ruzies met mijn ouders, het gepest op school, of gwn lichte iritaties die toch hard aankomen). Maar al die emoties zijn erg verwarrend en geven me slechte gedachtes, die ik hier liever niet wil delen. Daarom doe ik mijzelf pijn, om gewoon even pauze te kunnen krijgen van de emoties. Ik weet dat het stom klinkt, maar ik kan er gewoon niet mee stoppen. Ik weet ook niet of ik kan/wil stoppen, wanneer ik het ‘verlangen’ krijg om het te doen, word de huid bij mijn arm geiriteerd en gaat het heel rusteloos en zwaar voelen. Het is een echt naar gevoel dat ik niet kan uitleggen, maar ik blijf mijzelf dus pijn doen en ja. Ik heb het maar twee mensen (vrienden) verteld, de tweede vandaag pas. Ik heb het ze niet heel erg gedetaileerd verteld, en ook niets laten zien, want ik wil ze niet met mijn problemen opzadelen. Maar ik weet dus niet echt wat ik moet doen, ik wil niet stoppen maar op het zelfde moment wel. 

Ik weet niet echt waarom ik naar het forum ging, ik wilde het gewoon kwijt denk ik, het is zwaar om zoiets zo lang voor je te houden.

Heyy

 

Goed van je dat je dit deelt op het forum! Daar is het forum voor😉

 

Je kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind. De mensen kunnen je daar een goed luisterend oor bieden!

 

Ik snap wat je bedoeld. Je wilt stoppen met jezelf pijn doen, maar je gedachtes zeggen dat je jezelf pijn moet doen en waarschijnlijk geeft het je ook een tijdelijk gevoel van rust (dat heb ik). 
 

Jezelf pijn doen is natuurlijk niet goed.. Het beste is om een alternatief te gaan zoeken voor het pijn doen. Hieronder staat een topic met heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je daar iets uit vinden. Stoppen met pijn doen gaat niet in een keer.. Maar als je al een paar dagen niet hebt gedaan is dat al heel goed.. Alles stap voor stap.

 

Verder geef je aan dat je niet wilt praten.. Praten is lastig en het is al een goede stap dat je je vrienden een soort van op de hoogte hebt gesteld. Ik wil je vertellen dat je je vrienden echt mag vertellen hoe je je voelt. Je zal je problemen echt niet aan je vrienden vertellen.. Je hebt hulp en steun nodig en die kunnen je vrienden je echt bieden. Je zou ook een keer langs de huisarts kunnen om met hem/haar te praten of je neemt een gesprek met je mentor. Praten helpt echt en lucht echt op. En de mensen die ik heb genoemd zijn er echt voor jou! Je kan ook een brief schrijven en daar alles wat je kwijt moet op schrijven en die aan iemand geven die jij vertrouwd.

 

Ook wil ik je de tip meegeven om afleiding te zoeken. Je hebt vast hobby’s die je kan uitvoeren om rust in je hoofd te krijgen. Je kan een stukje gaan lopen en je hoofd legen, een muziekje luisteren of een leuk boek lezen. Wat mij wel wilt helpen is mijn gedachtes op papier schrijven. Schrijf als het ware je gedachtes uit je hoofd op het papier waardoor je hoofd eventjes leeg is van alles.

 

Groetjes van mij!


Hoi! 
 

Ik hoop dat je dag goed was vandaag en dat er niet te veel aan je hoofd was op dit gebied. Maar misschien kan je een nieuwe methode bedenken om dus de pauze van al je emoties te krijgen. Ik weet niet of dit raar klinkt, maar soms als ik niets weet om te doen dan ga ik bijvoorbeeld naar de bekende website omegle (met de chat alleen) of in een discord server als dat mogelijk is. Bij omegle vul dan mijn interesses in en ik kom meestal heel erg aardige mensen tegen waar ik soms ook contact mee hou op bijvoorbeeld discord. Soms kan gewoon het praten met anderen en jezelf daarmee zijn heel erg goed helpen als afleiding.
 

Wanneer ik daar bijvoorbeeld geen zin in heb (en moe ben), dan probeer ik te mediteren, ik gebruikte soms de app petit bambou. Het was een prima app om je goed te kunnen focussen. En als er te veel afleiding is kun je naar buiten gaan, ik vind het dan fijn om naar het park te gaan (als dat mogelijk is) of naar een plek met een mooie omgeving die rustig is en waar je geen afleiding krijgt. Daar kan je uitproberen om iets te lezen, random dingen op social media te bekijken en dergelijke. 
 

Ik weet niet of het verveelt of niet, maar je kan natuurlijk ook proberen series te kijken, ik kijk meer anime en k/c-drama’s. En daar de feel good series van, omdat die me gemakkelijker laten voelen. 
 

Wanneer ik toch nog verdrietig ben, of gewoon andere emoties heb en toch voel dat ik er iets mee wil doen dan probeer ik brieven te schrijven aan mensen/dingen. De dingen kun je meer zien als een groot iets. Het is ook niet heel erg belangrijk, want het is voor jezelf. En het is soms makkelijk om in een brief al je gedachten uit te typen als dat niet lukt om te zeggen of iets anders op dat gebied. 
 

als je andere hobbies of ideeën hebt om te doen/gebruiken in plaats van jezelf pijn te doen, dan zou je die natuurlijk ook kunnen doen of uitproberen. Ik hoop dat dit heeft geholpen en misschien je op ideeën heeft gebracht. Hopelijk gaat het binnenkort beter!

 

ik wens je het beste!<3

en alvast slaap lekker ^^


Heyy

 

Goed van je dat je dit deelt op het forum! Daar is het forum voor😉

 

Je kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind. De mensen kunnen je daar een goed luisterend oor bieden!

 

Ik snap wat je bedoeld. Je wilt stoppen met jezelf pijn doen, maar je gedachtes zeggen dat je jezelf pijn moet doen en waarschijnlijk geeft het je ook een tijdelijk gevoel van rust (dat heb ik). 
 

Jezelf pijn doen is natuurlijk niet goed.. Het beste is om een alternatief te gaan zoeken voor het pijn doen. Hieronder staat een topic met heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je daar iets uit vinden. Stoppen met pijn doen gaat niet in een keer.. Maar als je al een paar dagen niet hebt gedaan is dat al heel goed.. Alles stap voor stap.

 

Verder geef je aan dat je niet wilt praten.. Praten is lastig en het is al een goede stap dat je je vrienden een soort van op de hoogte hebt gesteld. Ik wil je vertellen dat je je vrienden echt mag vertellen hoe je je voelt. Je zal je problemen echt niet aan je vrienden vertellen.. Je hebt hulp en steun nodig en die kunnen je vrienden je echt bieden. Je zou ook een keer langs de huisarts kunnen om met hem/haar te praten of je neemt een gesprek met je mentor. Praten helpt echt en lucht echt op. En de mensen die ik heb genoemd zijn er echt voor jou! Je kan ook een brief schrijven en daar alles wat je kwijt moet op schrijven en die aan iemand geven die jij vertrouwd.

 

Ook wil ik je de tip meegeven om afleiding te zoeken. Je hebt vast hobby’s die je kan uitvoeren om rust in je hoofd te krijgen. Je kan een stukje gaan lopen en je hoofd legen, een muziekje luisteren of een leuk boek lezen. Wat mij wel wilt helpen is mijn gedachtes op papier schrijven. Schrijf als het ware je gedachtes uit je hoofd op het papier waardoor je hoofd eventjes leeg is van alles.

 

Groetjes van mij!

Heel erg bedankt voor het luisteren, en de tips.


hi

ik heb toevallig ook vandaag geschreven over snijden, het is zo rot he dat je wel wil stoppen maar ook niet kan. ik vind het wel heel stoer van jou dat je het aan 2 mensen hebt verteld. bij de kindertelefoon gaven ze ook nog de tip voor de site sameninmijnschoenen.nl daar staat ook een heleboel op, ook een ijst met 365 dingen om afleiding te zoeken. ik heb nog niet alles gelezen van die site maar miss heb je er iets aan. en ja het is heel zwaar. ik ben best wel benieuwd hoe die andere reageerden, begrepen ze je een beetje en wilde ze jou wel helpen? 

Superveel sterkte


Reageer