Vraag

Zelfbeschadiging

  • 17 December 2020
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Een jongen die ik ken die beschadigd zich zelf en ik heb dat vroeger ook heel lang gedaan en hij praat daar heel veel met mij over waardoor ik een onweerstaanbare drang heb om het ook te doen, zonder dat ik me echt rot voel, iemand tips?


4 reacties

Kijk dit topics eens:

 

Hee, 

Heeft hij al hulp voor zijn problemen, zo niet is het een oplossing om hierover met hem in gesprek te gaan. 
Heb jij al hulp gehad voor jou problemen, als dat zo is dan is het handig als je in gesprek met diegene gaat die jij vertrouwt en aan te geven dat je deze gedachtes steeds vaker krijgt.

Een alternatief als je neigingen hebt is om bijv te tekenen op een blaadje of op de plek waar jij jezelf pijn zou willen doen. Zo doe je het toch een soort van maar op een niet pijnlijke manier. 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy, 

Probeer het op een rustige manier is bij hem te brengen! Zoiets van: '’ Hoii (persoon) Ik vind het heel naar voor je blalblblblblblbla blaabalabl, Maar (niet verkeerd bedoeld) Ik heb er zelf last van als je het er met mij over hebt, ik heb het zelf ook gedaan maar dit maakt het zo dat ik het bijna weer ga doen/ de drang weer heb!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Xx

Ik ken je probleem. Ik heb ook lang aan zelfbeschadiging gedaan, en die gevoelens komen weer terug als ik lees/hoor van andere mensen dat ze aan zelfbeschadiging doen. Daarom wil ik je absoluut adviseren om je vriend te vertellen dat je het er niet over wil hebben! En als hij niet stopt, zou ik hoe verdrietig ook willen voorstellen dat je hem minder vaak ziet. Het klinkt gemeen, maar jouw veiligheid en gezondheid staat voorop.

Reageer