Vraag

Zelfbeschadiging

  • 28 December 2018
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Dit is mijn eerste keer dat ik durf te vertellen dat ik aan zelfbeschadiging heb durven doen.

Het was ongeveer 5 jaar geleden dat ik het voor het eerst deed. (toen de tijd 11/12) ik had het gezien op een forum op facebook. Toen ik wist dat het hielp bij woede of verdriet begon ik het tedoen. Ik heb het ongeveer 2 jaar lang vol op gedaan en de littekens zijn niet super heftig gelukkig alleen in de zomer als ik dan aan het zonnen ben komen ze terug (dr littekens) en durf ik niet meer zonder lange broek met een lange mauwen shirt maar buiten. Heeft iemand hier ook last van?

2 reacties

Hey!

Ik doe zelf nog niet zo lang aan zelfbeschadiging, ik schat het op 2 maanden. Dat betekent wel dat ik het nu dus nog steeds doe en doe ik dus ook mijn best om het zo goed mogelijk te verbergen.

Om eerlijk te zijn lijkt echt niemand het op te vallen. Ik doe het bijvoorbeeld op mijn pols en droeg dus tijdens een sportwedstrijd een pleister op de schrammen. Het viel niemand op.
Dus allereerst wil ik je zeggen dat ook al denk je zelf dat iedereen je zo door heeft, dat niet zo is.

Ook ik draag liever truien en vesten met te lange mouwen, zodat het niet opvalt. Op mijn benenen is het niet zo erg, bovendien heb ik nooit ech korte rokjes en broeken gedragen, dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw littekens zijn, maar er zijn best wat mensen die met hetzelfde probleem als jij rondlopen (kijk maar eens rond op dit forum). Er zijn zelfs WikiHow artikelen gemaakt over hoe je je littekens kunt verbergen. Dus, ik zou zeggen kijk eens rond op het internet.

Ook wilde ik nog even zeggen dat ik het heel knap vind dat je bent gestopt!

Hopelijk heb ik zo je vraag een beetje kunnen beantwoorden?

Groetjes, Anoniempje
Hoi,

Allereerst: super knap dat je hier op het forum bent gekomen en dit hebt gedeeld! Dat is echt even een momentje waar je trots op kan zijn :)

Je hebt nu voornamelijk last van de littekens, als ik het goed begrijp. Dus je snijdt jezelf momenteel niet meer? Dat vind ik echt super knap van je! Je schrijft namelijk ook dat het je erg hielp. Heb je andere methoden gevonden om met woede en verdriet om te gaan?

Je ziet je littekens wanneer je gaat zonnen. Bij mij vallen ze ook altijd meer op als m'n huid een kleurtje krijgt. Dan zie je meer witte streepjes.

Ik zou je willen aanraden toch te proberen om ze dan te laten zien. Het lijkt me voor jou niet prettig om ze altijd maar te moeten verbergen (al snap ik heel goed je behoefte, want ik verberg sommige littekens nu ook). Zoals Anoniem06 al zei, vallen ze vaak helemaal niet op zoals jij denkt dat ze doen! Bij mij zie je sommige littekens bijvoorbeeld alleen als je weet dat ze er zijn.

Daarbij hebben mensen vaak ook helemaal niet het lef om er een opmerking over te maken. Dus ik betwijfel of je reacties zal krijgen.

Ik hoop dat je er in de toekomst minder last van krijgt! Je bent in ieder geval niet de enige!
Gr. Pin

Reageer