zelfbeschadeging & willen stoppen.

  • 18 February 2024
  • 6 reacties
  • 40 Bekeken

Badge

hey…. ik ben c ik ben 16 jaar oud. Ik heb een probleem denk ik, naja weet ik wel zeker eigenlijk. Ik doe zelfbeschadeging. Ik doe dat op verschillende manieren zoals het echte beschadigen van mijn huid met mesjes, stoppen met eten, haren trekken bij mezelf of bijv. mezelf slaan als ik iets niet goed doe. Ik doe dit vaak als ik in een paniekaanval zit of last heb van mijn trauma ( seksueel misbruikt door mijn biologische papa). Mijn mama is hier laatst achter gekomen toen ze mijn telefoon ging checken en zag dat ik het hier over heb gehad met mijn vriendin. Ik wil hier zo graag mee stoppen maar op de 1 of andere manier lukt het mij gewoon niet en weet ik op de 1 of andere manier altijd weer iets anders te doen om mezelf pijn te doen… Ik heb ook wel eens tips gekregen van me vriendin maar ze zegt dan ja ga muziek luisteren of iets maar dat werkt niet echt ofzo het lukt me gewoon echt niet meer en ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Kan iemand mij hiermee helpen alsjeblieft.


6 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Heb je behalve je vriendin een mentor/ vertrouwenspersoon op school? Zo ja, dan zou ik daar naartoe stappen. Vaak helpen deze mensen je. Misschien kan je hierover met je moeder praten ?

Als er iets is wat ik kan doen moet je het laten weten. 

 

Groetjes Tomaatje 

Badge

ja het vertrouwens persoon of mentor word lastig omdat ik sinds afgelopen zomer in spanje woon en alles gaat hier in het spaans. en als ik naar me moder ga zegt ze dat ik het doe voor aandacht….

Reputatie 2
Badge +2

@c_youlater en je hebt geen ander familielid in de buurt? Snap ik, is best wel lastig. Is het dan voornamelijk omdat je niet goed Spaans spreekt of…?

Badge

ja ik spreek niet zo goed spaans inderdaad en ik vind het lastig om met mensen te praten vandaar dat ik het ook zo type. maar ik heb niemand hier geen fam niks nada noppes. iedereen woont nederland en appen is ook lastig want me telefoon is begrenst en kan maar met een paar mensen appen en maar 3 uur per dag op me tel….

Reputatie 2
Badge +2

Oh, dat is niet fijn.  En hoe zit het met je moeder?

Badge

me moeder is boos vanwege me zelfbeschadiging omdt ik vlg haar aandacht zoek… mr dat doe ik niet het maakt alleen de pijn in me hoofd minder.

 

Reageer