Skip to main content

yo! vinden jullie dat je persee je littekens moet verbergen? bvb als ze echt nieuw zijn? ik draag nu fk veel armbanden maar ze zitten zo oncomfortabel en ik schaam me er niet voor ofz

Heyy!!

Goeie vraag! Maar ik zou graag willen weten hoe je aan die littekens komt, zodat ik hier meer op in kan gaan. Verder als jij je er niet voor schaamt zou je ze gewoon kunnen laten zien. Als jij bang bent dat iemand hier wat van zegt of vraagt zou je het beter niet kunnen doen en de armbanden om kunnen houden. 

 

Groetjes,

 

-SeaTurtle


-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

 lol van mezelf snijde


nee hoeft zeker niet als je je er niet voor schaamt je moet alleen wel uitkijken als ze net nieuw zijn het zou mensen kunnen triggeren maar als ze al wat ouder zijn maak het niet uit. We moet littekens van zelfbeschadiging meer normaliseren en het '’taboe'’ doorbreken i.p.v. mensen '’emo'’ noemen als ze zelfbeschadiging littekens hebben. I'm proud of you


ja ikr! het is gw zo dat ik geen ‘trigger warning’ op mn lichaam wil zetten


Heyy!!

Ik vraag me af of het wel goed met je gaat als je aan zelfbeschadiging doet. Is dit al een tijdje geleden of doe je dit nu nog steeds?

Anders zou ik echt hulp gaan zoeken. Het kan hele ernstige gevolgen hebben. Zo zou je even kunnen kijken op de site van 113. Of hulp kunnen zoeken bij een gespecaliseerd iemand. Als je dit moeilijk vindt om te zeggen tegen iemand wil ik je gerust helpen. 

Als dit van een tijdje geleden is zou je het wel kunnen laten zien denk ik. Als jij je er fijn bij voelt. 

Keep me updated! (Hou me op de hoogte)

Groetjes,

-SeaTurtle


hey!

nee ik ben nogsteeds heel erg verslaafd er aan en kan eigenlijk niet clean blijven. ik ga volgende week naar een psycholoog en mischiennkrijg ik dan ook wel diagnose of whatever

het is niet alsof ik het graag wil laten zien maar die armbaden zitten aardig klote. ze bloeder niet tot wijnig dus ze zijn of een beetje rood of gw wit


Heyy!!

Sorry voor de hele late reactie! Ben een tijdje niet actief geweest.

Heel goed dat je hulp hebt gezocht! Echt super knap en goed! Je kan zelf kiezen om de armbanden zelf te dragen. Als je de armbanden niet omhebt moet je jezelf afvragen of je het erg vindt als je klasgenoten/personen om je heen er naar vragen/wat van zeggen. Zo niet dan draag je de armbanden toch lekker niet het is nml je eigen keuze!

Groetjes en keep me updated! 

-SeaTurtle


alloo!

ik persoonlijk vindt niet dat je je sh-scars moet verstoppen (tenzij je dat wilt natuurlijk 🙂 ). Ik vind dat ze horen bij wie je bent, ze vertellen een verhaal, waar je doorheen bent gegaan in het verleden, ik vind mensen die hun sh-scars laten zien altijd erg dapper, dus uh, ja, natuurlijk is het je eigen keuze, en je moet doen waar jij je comfi bij voelt.

 

xx Cerf <3


Hey!

Nee, je hoeft je littekens niet te verbergen, mits deze geheeld zijn. 
Het is heel goed juist om je littekens  niet te verbergen, onder andere om ze zelf te kunnen accepteren. Maar niet-geheelde littekens kunnen heel triggering zijn.

Daarom is het we netjes (en eigenlijk ook gwn een ongeschreven regel) om je littekens niet te laten zien als deze nog niet genezen zijn.

maar nogmaals, als ze geheeld zijn is het juist heel goed en stoer om ze niet te verbergen, het is immers toch iets waar je lang aan vast zit en je moet het kunnen en mogen accepteren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes

xx🍀


Reageer