Vraag

zelfbeschadeging

  • 21 August 2021
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hee ik ben 14 & een meisje ik was vroeger echt hele goeie vriendinnen met een meisje maar t ging niet goed en we kregen ruzie die moeder schold me uit als hoer enzv nu kom die moeder dus na de zomervaka werken bij ons op school ik ben best bang en ik weet niet of ik een goeie bang ga krijgen met me nieuwe mentor … ik ben ook bang voor me nieuwe klas er zitten gewoon wat hc bitches in de klas .. en ik voel me de laaste tiid somber en snijdt mezelf heel erg en ben bang als ze dst zien ofz dat ze opmerkingen gaan maken of dat ze me uitlachen als ik ineens huil door thuis situatie of een trauma ik ben namelijk aangeramd bij mij op school door een docent  en soms zie ik gewoon nog voor me .. 

 

ik heb ook nog een vraag mijn snij plekken zijn erg dik en rood wat kan ik hier tegen doen? 


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Ok wat die vrouw heeft gedaan niet ok maar ze is een vrouw die niks kan doen als ze op school zit bij jou want met alje klachten kan je naar de directeur miss is dit ook goed om te vertellen dat ze zo is zodat ze een oogje houden op jou en die mentor

en die docent omg ik zou me niet kunnen voorstellen hoe erg je je voelt als je je nog steeds naar voelt door dat zoek dan iemand op op school die je kan helpen en gerust kan stellen op mijn school hebben we vertrouwens personen soort school pysigiators

en als je last heb van dat snijden ga er over praten het is niet goed en je moet er mee stoppen

en die bitches tja fuck hun jij bent de baas van je lichaam niet hun jij bent de baas van je kleding niet hun en als jij je ooit onzeker voelt kijk je in de spiegel en ga je kijken hoe mooi je wel niet bent ok!?

en tegen die wonden zou ik schoon maken met alcohol 

Alles wat ik nog kan zeggen is LIVE YOUR LIVE YOU ONLY LIVE ONES

Heyy

 

Wat naar dat je dit allemaal hebt meegemaakt zeg..

 

die moeder schold me uit als hoer enzv nu kom die moeder dus na de zomervaka werken bij ons op school ik ben best bang

Wat naar dat die moeder jouw zo uitschold zeg.. Dat is helemaal niet goed van die moeder en ik snap wel dat je een beetje angstig bent nu ze op je school komt werken.

Ik verwacht zelf dat het allemaal wel mee gaat vallen, maar als ze alsnog raar tegen je gaat doen kan je altijd hulp in schakelen bij bijvoorbeeld je mentor of een leidinggevende van je school zodat die een oogje in het zijl kunnen houden.

 

ik weet niet of ik een goeie bang ga krijgen met me nieuwe mentor … ik ben ook bang voor me nieuwe klas er zitten gewoon wat hc bitches in de klas

Ik verwacht dat je wel een goede band gaat opbouwen met je nieuwe mentor. De meeste mentoren zijn heel erg aardig en zijn er echt voor je. Misschien is het aan het begin even wennen dat je een nieuwe mentor hebt en dat is ook logisch want jullie kennen elkaar eerst nog niet zo goed, maar dat zal vast en zeker goedkomen!

De angsten voor je nieuwe klas kan je dan ook altijd met je mentor bespreken zodat hij/zij er rekening mee kan houden dat je angstig bent, maar ook dat komt denk ik vanzelf goed en ik denk dat je snel bent gewend aan je klas!

 

ik voel me de laaste tiid somber en snijdt mezelf heel erg en ben bang als ze dst zien ofz dat ze opmerkingen gaan maken of dat ze me uitlachen als ik ineens huil door thuis situatie of een trauma ik ben namelijk aangeramd bij mij op school door een docent  en soms zie ik gewoon nog voor me .. 

Hmm oke dat is wel een serieus probleem..

Ik weet niet helemaal of je thuissituatie in orde is omdat je aangeeft dat je soms ineens huilt door je thuissituatie. Daarom wil ik je vertellen dat als je je onveilig voelt thuis dat je dan altijd contact op kan nemen met veiligthuis. Veiligthuis is 24/7 bereikbaar op het nummer: 0800-2000 en iedere dag tussen 9:00 en 17:00 uur bereikbaar via de chat.

Zijn er anderen mensen die afweten van het feit dat een docent je seksueel heeft misbruikt (aangerand)? Als dat niet het geval is lijkt het mij een goed idee om hulp in te schakelen en om te praten met iemand in je omgeving. Je zou met je mentor, een andere docent, een vertrouwenspersoon, familielid of eventueel je ouders kunnen praten over je trauma en over je sombere gevoelens. Je kan dan samen met een van deze personen kijken wat er nu moet gebeuren en hoe je kan leren omgaan met dit trauma. Deze personen zijn er echt voor je en willen jou hier heel erg graag mee helpen en steunen. 

Wat die docent heeft gedaan is natuurlijk strafbaar en verboden en het lijkt mij goed dat er stappen worden gezet om de situatie voor jou beter te maken en daar is hulp bij nodig! Als je het eng vind om te praten met iemand in je omgeving kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de medewerkers bij de kindertelefoon kunnen je ook goed verder helpen met wat nu.. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer: 0800-0432

 

Het snijden is natuurlijk ook niet zo goed, maar een gevolg van de gebeurtenissen die je hebt meegemaakt. Toch is het een goed plan om een alternatief te vinden tegen het snijden. Iets wat je kan doen ipv de zelfbeschadiging. In het topic wat hieronder staat gelinkt staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en wie weet staat er iets tussen wat je kan proberen als je drang hebt om te snijden. In 1x stoppen is misschien lastig, maar probeer het steeds verder af te bouwen dan maak je echt goede stappen!

 

ik heb ook nog een vraag mijn snij plekken zijn erg dik en rood wat kan ik hier tegen doen? 

Natuurlijk is het het beste om te stoppen met snijden. Laat de plekken in ieder geval met rust. Ga er niet aan krabben of pulken, maar laat het helen. Als je er echt extreem last en pijn van hebt of als het echt heel erg dik en rood is is het misschien een aanrader om even langs de huisarts te gaan om te checken of je geen ontsteking hebt opgelopen en of alles oké is.

 

Sterkte <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer