Zelf zeggen dat je add/adhd hebt

  • 10 April 2024
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey, ik zit al een tijdje met een dingetje en wil hier graag antwoord op.

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden naar therapie geweest omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat en ben daar ook getest op dingen als add, adhd en autisme. De laatste twee had ik sowieso niet en daar kan ik mij ook volledig bij aansluiten, maar bij add was het wat lastiger. Ik heb namelijk wel veel van de symptomen en het zit ook in de familie en voor mijn gevoel pas ik helemaal in dat ‘hokje’ thuis. (Hokje dus niet slecht bedoeld maar je snapt wat ik bedoel)

Nou kwam uit dat testje dat ik dus een twijfel geval ben, omdat ik op school het heel erg vertoon maar thuis minder, en ze zouden het niet mogen stickeren zoals ze dat noemen, omdat ik medicijnen met hormonen heb gehad. Kijk ik weet dat ik voor die medicijnen me al precies zo gedroeg, maar zij niet en daarom mogen ze het niet meer concluderen.

Nou zou ik het gewoon fijn vinden om te zeggen dat het zo is. Niet om er gebruik van te maken om bijvoorbeeld extra tijd bij een toets te krijgen of wat dan ook want dat heb ik allemaal niet nodig, maar gewoon omdat er best wel wat mensen zijn die ervan afweten en dat als ik dat dan tegen ze zeg dat ze meteen snappen hoe het zo’n beetje bij mij werkt. Het is gewoon makkelijker zegmaar.

Nou heb ik het mijn vriendinnen precies zo uitgelegd dus die snappen het nu ook, maar zou het slecht zijn als ik nieuwe mensen die ik in de toekomst nog zou ontmoeten zeg dat ik het gewoon heb? Is dat slecht naar de wel ‘bestickerde’ mensen toe? Of is dat niet zo erg zo lang ik er maar geen misbruik van ga maken?

Wat vinden jullie? Alvast heel erg bedankt!!


1 reactie

hoi ik heb ook add en net niet net wel adhd en ik krijg wel medicatie en ik kan vertellen het werkt echt ik krijg meer focus op school een ik kan beter leren .ik denk dat je prima kan zegen dat je dit hebt als het voor jouw zo voelt

Reageer