Beantwoord

zeer lastige situatie thuis

  • 17 July 2019
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

Badge +1
hallo allemaal, ik zit nu vast in een zeer moeilijke thuis/levenssituatie. even snel: ik ben 12 gescheiden ouders, woon bij mn moeder en met mn broertje: Mijn moeder is ziek, ze heeft vandaag de uitslag van een scan teruggekregen, maar er is niets ergs, haar nek is oke, maar ze heeft ernstige nekpijn en klachten. Het komt denkt iedereen dus door stress. die stress komt niet van werk ofzo, want ze werkt niet, maar door mijn broertje. Hij heeft een aangeboren afwijking aan zijn ogen, en zit constant op de playstation, hij is verslaafd. Zijn ogen gaan er alleen op achteruit door die playstation, heel slecht voor zn ogen. Mn moeder is dus helemaal gestresst door hem. Iedere x als mn ma zegt dat hij een pauze moet doen of moet stoppen, schreeuwt hij, en word hij boos. Hij gaat soms vechten, hij heeft mijn moeder ook gebeten, hij krijgt woedeaanvallen, valt mij soms ook aan, ik kan het echt niet meer aan. Mijn moeder is te ziek om voor hem te zorgen. Mn broertje heeft ookal ruzie gemaakt met mijn vader. Mijn vader is ECHT erg. we zien hem maar 1 x in de twee weken, maar hij word zooo snel boos! hij gaat dan slaan met een riem of zn handen. Mijn broertje is dus in de loop van de jaren veel agressiever geworden, dus de laatste keer dat mn broertje bij hem was ging het NIET goed. ik moest ze weer uit elkaar halen. ik ben mijn leven zat. Ik ben misschien maar 12, maar ik ben anders dan mn klasgenoten, ik kan met niemand goed omgaan, mensen vinden me raar omdat ik altijd zwart draag en omdat ik “ gothic “ ben, iedereen van mijn leeftijd is veel kinderachtiger dan ik. Ik heb vwo als advies, en ik heb mijn klas ontmoet, alleen ze zijn ook net als alle andere. nog niet in de pubertijd, kinderachtig en een groot verschil, ze zijn vrolijk. ik niet. iedereen heeft energie, behalve ik. Deze zomervakantie word een ramp, mijn broertje gaat alleen maar achter die ps4 zitten en ik heb geen zin in meer ruzie. ik kan beter omgaan met mensen die 15/16 zijn dan mijn leeftijd. op internet ga ik ook met wat oudere mensen om ( geloof me, ik ken mijn grenzen en het is veilig ) ik heb gewoon hulp nodig. iemand help aub. ( ik heb al een gezinspsycholoog trouwens, helpt niet veel ) ik heb vrienden nodig en advies. ik voel me eenzaam
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 July 2019, 20:25

Bekijk origineel

6 reacties

Hey,

Kan er tegen de erstige nekpijn en klachten van je moeder iets gedaan worden?

Kan je broertje niet geholpen worden? Tegen zijn woedeaanvallen en dat hij zo erg verslaafd is aan zijn play station.

Slaat je vader dan hard met z'n riem of zijn handen? Word jij ook geslagen?

Er zijn meer mensen die jou stijl leuk vinden!! Ik draag ook bijna altijd zwart, behalve als het niet anders kan door me ouders.

snap je wel, het is lastig om in een klas te zitten waar niemand in de pubertijd is en waar ze allemaal vrolijk zijn en jij niet. Maar probeer wel mee te doen met de klas en probeer vrolijk te zijn ookal is dat fk lastig.

Ga je in de vakantie nog op vakantie?

In welke klas kom je aankomend schooljaar.

Je kunt ook uit huis, kijk bijvoorbeeld eens op veilig thuis.
Je kunt ook chatten of bellen met kindertelefoon en stichting chris (kun je ook mee mailen)

Heb je veel vrienden?

Kun je met mensen praten

Liefs,
Lise
Badge +1
hai lise,

nee, er kan niets aan de nekklachten gedaan worden. Ofja, voorlopig niet, we hebben alles zo’n beetje geprobeerd maar niets werkt. Mijn broertje heeft al heel veel hulp van psychologen enzo, maar niets schijnt te helpen. Mijn broertje gaat niet meer naar mijn vader, dus dat is al goed. Ik ga wel, maar ik ken mijn grenzen. Mn vader word snel boos maar ik let erop. Ik ga niet op vakantie, want we hebben geen geld voor vakantie. Mn moeder gaat wel, om uit te rusten en geen stress te hebben. Ik kijk niet uit naar de zomervakantie, want ik ga de hele dag achter mn telefoon zitten, terwijl ik dat niet eens leuk vind. Ik wil dingen doen, maar ik heb gewoon geen motivatie. Ik ga dan meestal gewoon slapen. Dat is wat ik net deed, totdat ik een bericht kreeg dat iemand op mijn forum heeft gereageerd. Heel erg bedankt daarvoor, Lise. Ik krijg nooit appjes ofzo, want ik heb gewoon geen vrienden ( meteen antwoord op je vraag ) dus ik ben hier blij mee. ik ga naar de 1ste, volgend schooljaar. Ik heb mn klas al ontmoet, maar ze zijn weer hetzelfde ( nog echt kinderachtig )
Badge
Je moet de playstation van je broer uit het raam gooien.

Je moet de riem van je vader afpakken en aan een vriend weggeven.

Je moet betere kleding krijgen want binnenkort wordt je nog als depressief gezien.

Om te zorgen dat je meer motivatie krijgt moet je je bed naar buiten verplaatsen en je telefoon in een put gooien op straat.

Je hebt geen vrienden, dan moet je op internet naar vrienden zoeken.
Badge +1
huts16,
als ik de playstation uit het raam gooi, wordt hij boos en gaat hij slaan en schreeuwen en wat dan ook doen.

het probleem met mijn vader is opgelost, en al was het niet opgelost, ik zou hem alleen maar bozer maken. Ik kan tenslotte niet zijn handen weggooien en aan een vriend geven. Hij is nogsteeds agressief.


dat met die telefoon kan nog wel, maar bed naar buiten verplaatsen? kom op zeg. vrienden, die krijg je niet zomaar. En ik heb ook wel behoefte aan ECHTE mensen waarmee ik kan afspreken.

en wat als ik als depressief word gezien? wat dan? ik heb geen geld voor betere kleren, en ik vind mijn zwarte kleren mooi. Andere alleen niet.

doei x
Hey,

Ik weet niet wanneer je school weer begint want als hij nog niet begint of begonnen is dan kun je mischien een keertje gewoon een dagje weg.

Het is echt vervelend dat je broertje niet kan worden geholpen met zijn nekklachten.

Je vertelde dat je je klas al hebt gezien maar erg kinderachtig zijn 1 tip ga je daarom niet buitensluiten en er niet bij zitten. Maar ga wel bij je klas of andere mensen zitten wamt het is wel fijn als je vrienden zou krijgen. En nee je hoeft omdat je nog geen vrienden hebt op internet naar vrienden te zoeken. En eerlijk ik heb een vriendin, die ken ik via internet en met haar kan ik beter praten dan wie dan ook. En ik heb een keer eerder gehad maar daar had ik al snel spijt van. En als je op internet rondgaat zoeken naar vrienden,ga niet zomaar met iemand afspreken. Want er zijn veel mensen op het internet die zich als iemand anders voor doen.

Als jij zwarte kleren mooi vind dan moet je dat gewoon lekker dragen. Fuck de wereld en wat zij ervan vinden en draag het gewoon.

Liefs,
Lise
Badge +1
Hey,

Ik weet niet wanneer je school weer begint want als hij nog niet begint of begonnen is dan kun je mischien een keertje gewoon een dagje weg.

Het is echt vervelend dat je broertje niet kan worden geholpen met zijn nekklachten.

Je vertelde dat je je klas al hebt gezien maar erg kinderachtig zijn 1 tip ga je daarom niet buitensluiten en er niet bij zitten. Maar ga wel bij je klas of andere mensen zitten wamt het is wel fijn als je vrienden zou krijgen. En nee je hoeft omdat je nog geen vrienden hebt op internet naar vrienden te zoeken. En eerlijk ik heb een vriendin, die ken ik via internet en met haar kan ik beter praten dan wie dan ook. En ik heb een keer eerder gehad maar daar had ik al snel spijt van. En als je op internet rondgaat zoeken naar vrienden,ga niet zomaar met iemand afspreken. Want er zijn veel mensen op het internet die zich als iemand anders voor doen.

Als jij zwarte kleren mooi vind dan moet je dat gewoon lekker dragen. Fuck de wereld en wat zij ervan vinden en draag het gewoon.

Liefs,
Lise

heel erg bedankt voor je reactie. ( mijn moeder heeft trouwens nekklachten, niet mijn broertje. )

Reageer