Vraag

ze begrijpt het niet wat moet ik doen?

  • 14 November 2020
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

Hey, ik heb dus een broer maar onze band is best wel slecht. We hebben geen grote ruzie gehad of zo. Onze band is gewoon heel maar dan ook echt heel slecht. Ik vind dat erg jammer want ook al is hij 6 jaar ouder we lijken best wel op elkaar. Maar ik kan daar wel mee leven  dat vind ik niet zo erg want mijn zus heeft een beetje het zelfde en mijn band met haar is heel groot. Maar daarvoor schrijf ik dit bericht niet. Ik heb ook een vriendin ze is een hele goeie vriendin. Maar haar gezin is echt perfect. En soms ben ik daar wel jaloers op. Ik blijf daar vaak slapen gewoon om met ze te eten en te ontbijten geeft me een goed gevoel. Alles thuis gaat wel goed we zijn gewoon niet het hechtste gezin. Maar waar ik me heel erg aan erger is ala mijn vriendin gaat klagen. Dat doet ze namelijk veel. Ze klaagt dan vooral om haar broer. En dan zegt ze allemaal dingen die hij dan doet die helemaal niet erg zijn. En dan denk ik jij praat te minste met je broer mijn broer is nu op kamers en als ik hem zie praten we gewoon niet. Natuurlijk begrijpt ze dat niet zij weet dat niet. Maar ik erger me er gewoon dood aan en wil het heel graag tegen haar zeggen maar ik weet niet hoe en misschien is er wel een andere oplossing? Ik wil graag weten wat ik hier tegen kan doen

sofje 12


7 reacties

Heyy

Vraag dat aan haar, dat ze wat minder over haar gezin praat/klaagt omdat je daar nogal wat moeite mee hebt. Met het te zeggen die je niks mis hoor, je kunt het maar proberen. Een andere oplossing zou ik niet echt weten, sorry.

Misschien denken jullie hetzelfde van elkaar. Jij vindt haar gezin perfect, maar misschien vindt zij jouw gezin wel helemaal top, wie weet.

Groetjs

Badge

Onnodige quotes verwijderd

Ja ik weet eigenlijk 100% zeker dat ze mijn gezien niet perfect vind want dat zegt zie niet letterlijk maar wel via andere   Manieren. Ik wil het wel zeggen maar ik durf het gewoon echt niet

Badge

Onnodige quotes verwijderd

Wel  bedankt dat je de moeite doet 

Hey Sofje,

Begrijpelijk dat je het moeilijk vind om met haar over te praten en te vertellen dat je moeite hebt dat zij zoveel praat/klaagt over haar gezin.

Ik denk dat het je wel gaat helpen als je hier met haar over praat en er eerlijk over bent, omdat zij dan begrijpt waarom je dat vervelend vind en er rekening mee kan houden. Ik denk dat ze nu namelijk niet zo goed weet dat jij het vervelend vind.

Als je het niet face-to-face durft, zou je haar ook een briefje kunnen schrijven waarin je het kort uitlegt. Waarschijnlijk gaat ze er dan met jou over in gesprek, maar dan is het eerste zetje al gedaan.

En wat ook vaak helpt is dat je praat terwijl je bezig bent. Dus ga samen lopen of fietsen of whatever, maar dat is een meer ontspannen situatie dan dat jullie bijvoorbeeld op je kamer zitten.

Je kan ook juist als zij weer aan het praten/klagen is over haar thuis er dan iets over zeggen. Dan zit je al op het onderwerp, dus kan je daar mooi op aanhaken. En dan zeg je dat je het lastig vind dat zij aan het klagen is en leg je uit waarom je dat lastig vind. Dan hoef je er niet zelf over te beginnen.

In ieder geval is het belangrijk dat je er wel over praat als je het zo vervelend vind, dan weet zij had en kan zij jou begrijpen en er rekening mee houden. Dan hoef jij je ook niet zo vervelend daar over te voelen.

Succes!

Groetjes,

Simply Me

Hai Sofje,

Dit heeft allemaal met perceptie te maken: waar zij zich dus aan ergert bij haar familie vindt jij helemaal niks, omdat jij het vergelijkt met jou familie. Je bent veel erger gewend. Daar komt het op neer. Het lijkt me zoals eerder gezegd erg handig gewoon je vriendin erop aan te spreken als ze weer klaagt wat jij niet kan begrijpen, daarbij helpt het als je een voorbeeld van jezelf geeft, dus een stukje van jouw eigen ervaring deelt. Dat lucht misschien voor jou wat op, Maar zorgt er ook voor dat je vriendin doorkrijgt dat haar ergernissen misschien wel meevallen in vergelijking met die van jou. Verder is er weinig te doen, iedereen ergert zich aan wat anders, omdat iedereen andere dingen meemaken. 

Badge

Het lijkt me zoals eerder gezegd erg handig gewoon je vriendin erop aan te spreken als ze weer klaagt wat jij niet kan begrijpen, daarbij helpt het als je een voorbeeld van jezelf geeft, dus een stukje van jouw eigen ervaring deelt. Dat lucht misschien voor jou wat op, Maar zorgt er ook voor dat je vriendin doorkrijgt dat haar ergernissen misschien wel meevallen in vergelijking met die van jou. 

Onnodige quotes verwijderd

Dankje, ik zal het proberen maar ik weet niet of het lukt 

Badge

Onnodige quotes verwijderd

Je kan ook juist als zij weer aan het praten/klagen is over haar thuis er dan iets over zeggen. Dan zit je al op het onderwerp, dus kan je daar mooi op aanhaken. En dan zeg je dat je het lastig vind dat zij aan het klagen is en leg je uit waarom je dat lastig vind. Dan hoef je er niet zelf over te beginnen.

 

Dankje ik ga het proberen te zeggen wanneer ze weer over een “probleem” begint. Ze is de laatste tijd eigenlijk nog niet over een “probleem” begonnen dus misschien stopt ze er ook wel mee.  Maar als ze er weer over begint zal ik het proberen te vertellen dank voor de hulp  

Reageer