Vraag

zal ik in therapie gaan?

  • 12 May 2022
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Zoals veel van jullie al weten gaat het echt niet goed met mij. Ik had een brief geschreven over hoe ik me voel maar ik durf hem echt niet aan mijn ouders te geven. Ik weet ook niet waarom. Ik moest vandaag weer naar de psychiater voor mijn ADHD pillen. Ik heb verteld dat ik geen ADHD pillen meer wil slikken. We (mijn vader, de psychiater en ik) erover dat zij ook therapie geeft. Niet alleen voor ADHD. Mijn vader en moeder vinden dit allebei goed. Als ik wil mag ik dus in therapie maar ik weet niet of ik het zelf wel wil. Ik denk dat ik een depressie heb dus het zou wel fijn zijn om met iemand te praten. Maar ik denk niet dat ik haar (ligt niet aan haar want zij is heel erg aardig) kan vertellen wat er aan de hand is. Ik vind het namijk erg moeilijk om over dit soort onderwerpen te praten. Zij heeft trouwens zwijgplicht wat wel heel fijn is. Ze zou dan dus in principe niks zomaar tegen mijn ouders kunnen zeggen wat ik haar vertel. 

Zal ik in therapie gaan??? Ik weet het echt niet.. iemand tips??

Bedankt voor het lezen!! 

- annoniem_meisje


1 reactie

Ik snap dat het lastig kan zijn om over zulke persoonlijke dingen te praten, maar ik denk dat het ook erg oplucht als je met iemand volledig eerlijk kunt zijn. Dan kan je je geval in ieder geval bij iemand kwijt en kan zij samen met jou kijken, hoe jij je weer wat beter kunt gaan voelen.

Als je dit wilt, is zij daarvoor denk ik precies de juiste persoon. Je kent haar dus al en zij jou, verder heeft ze zwijgplicht zeg je, dus ik zou het zeker overwegen.

Reageer