You can talk to me


Badge
Hey,
Ik wilde mededelen dat ik niet lekker in mn vel zit, nu al een paar maanden. Ik denk de hele tijd aan wat er nou zou gebeuren als ik weg zou zijn, zouden mensen me überhaupt wel missen? Vorige week maandag (precies een week geleden) heb ik mezelf voor het eerst gesneden, toen deze zaterdag weer. Ik weet dat snijden niet de oplossing is en dat het verslavend kan raken maar het voelt op de een of andere manier gewoon goed.
Anyways, ik heb het aan mn beste vriendinnen en ouders verteld alleen het gaat steeds slechter, telkens als mn ouders of mn vrienden vragen hoe het gaat zeg ik gewoon "goed" terwijl dat niet waar is. Voor het geval jullie de reden willen weten dat ik me kut voel, ik haat mezelf, alles wat ik doe, alles wat ik zeg, hoe ik eruit zie, gewoon wie ik ben. Ik ben mezelf kwijt, ik weet niet wie/wat dit is maar ik haat het.
Ik wilde dit mededelen omdat ik jullie wil laten weten dat ik hier voor je ben en dat je alles kwijt kan bij me,
Kusjes

10 reacties

Hey!

Naar dat jij je zo slecht in je vel voelt!

Jij bent iets waard. Jij bent heel wat waard! Er zijn een heleboel mensen die ontzettend om jou geven en je zou ontzettend gemost worden. Jij bent het hartstikke waard om te bestaan!

Je hebt je een paar keer gesneden. Weet je omgeving daar ook van?
Het feit dat je zelf al snapt dat dit niet oké is, is al een stap in de goede richting.
Automutilatie is een verslaving, en daarbij komt het hormoon dopamine vrij. Dopamine zorgt ervoor dat we ons tevreden, voldaan, gelukkig,.. voelen, dat is de reden waarom verslavingen bestaan, en dus ook waarom je het gevoel hebt je beter te voelen na jezelf gesneden te hebben.
Het is echt heel belangrijk om hier tijdig mee te stoppen voor het een ernstige verslaving wordt met blijvende littekens en emotionele gevolgen. Hoewel er op korte tijd na het snijden een geluksgevoel optreedt, word je er op lange termijn alleen maar depressiever van. Reden genoeg om hier dringend mee te stoppen dus!

Zou je het zien zitten om eens in een brief te schrijven hoe jij je écht voelt? Je zou die brief dan aan je vriendinnen en ouders kunnen laten lezen (of dit forumbericht). Ze kunnen er het beste voor jou zijn als ze weten hoe jij je werkelijk voelt.
Zou je dat willen proberen? Als je dit nog eng vindt kun je ook eerst een briefje maken met "niet heel goed" erop, dat je kan afgeven als iemand het je vraagt.

Je haat jezelf. Jammer dat je jezelf zo voelt!
Het is belangrijk om jezelf te leren accepteren zoals je bent, want jij bent helemaal oké!
Je kunt bij alles wat je over jezelf denkt (bv. "ik haat hoe ik eruitzie") voor jezelf bekijken als dat iets is wat je ook tegen een goede vriendin zou zeggen. Jij mag jouzelf niet als minder dan anderen zien, en daarom is dit een goede oefening. Ook op deze site vind je er tips over.

Zou je het zien zitten om hier eens met iemand over te spreken? Naast dat je het je ouders en vriendinnen hebt verteld (dat is echt super en heel moedig!) kan het je misschien ook helpen om hier eens met je mentor of schoolpsycholoog over te praten.

Groetjes
Lot
Badge
Hey @xLotx ,

heel erg bedankt ❣️

Verder weet ik dat van die brief niet zo goed maar ik kan denk ik wel een appje sturen... (het grappige is dat ik het aan mijn ouders heb verteld door middel van een brief) maar ze weten wel dat ik me heb gesneden en ik denk dat ze ook wel zien aan mij dat het niet zo goed gaat eigenlijk.

Ik weet niet of het nou echt nodig is om met een psycholoog te praten, ik weet namelijk niet wat ik dan zou moeten zeggen.. verder kunnen mensen zoveel lieve dingen tegen mij zeggen als ze willen maar mijn brein slaat dat op de een of andere manier niet op...

Anyways,
erg bedankt voor de ideeën en het lieve berichtje
kusjesss
Hey!

Ik herken mezelf best wel in jou. Ik snij mezelf ook, een reden daarvan is zelfhaat. Nadat ik er iemand over had verteld voelde ik me alleen maar slechter.

Je zegt dat je niet weet wat je bij een psycholoog zou moeten doen of zeggen. In principe hoef je zelf weinig te doen, voornamelijk met dat persoon praten, meewerken en zijn of haar antwoorden te beantwoorden. Het zou je kunnen helpen met je zelfhaat en misschien andere negatieve gevoelens of gedachtes waar je problemen mee hebt. Misschien kun je het een kans geven?

Groetjes,
Anoniempje
Ik snap dat het wat verslavend is om te snijden maar toch is het niet goed.
Bij mij komt het door DAT ik echt mijn ne po auders haat omdat is ze zo erg haat enzo en ik weet het nog goed dat bijna 2 de zelfde nachtmerries erop neer kwam dat ik ze ECHT haat.

Net of hun pesters zijn in een school ofzo... zo erg is het.

En ik weet nog al te goed de eerste nachtmerrie van mijn nep auders was verschrikkelijk en hun peste me toen en schelde tegen me en ik was echt zoooooooooooooooooooooooooooo vurig dat ik wel hun wilde vermoorden. Dat was in de nachtmerrie hoor.

Maar toch, ik werd in de nacht wakker door die nachtmerrie en ik haate hun 10.000000 X meer dan mijzelf, (tekst verwijderd door de Kindertelefoon in verband met forumregel 9).

Het is en was mooi te danken DOOR HUN DAT IK DAT DEED.

En hun blijven mij steeds proberen mij te overtuigen dat ik alles zelf de schuld gaf aan mijzelf of wat dan ook.

HUN ZIJN ZELF DE DE SCHULDIGE!!!!!

EN DOOR HUN NOG HAAT IK ALLES HIER!!

JA KOM OP... HUN DRIJGDE ME ENZO VAN: ANDERS BEL IK DE POLOTIE EN JIJ GAAT DAN NAAR DE GEVANGENIS EN JIJ KRIJGT ALLES DE SCHULD ERVAN.. BLA BLA BLA BLA.in andere woorden dan te zeggen van hun!!!!!!

HUN ZIJN GEWOON WAARDELOOS ALS HET MAAR HET ERGSTE KAN!!!!!


Hun willen alles voor elkaar krijgen om te krijgen wat ze willen...

YO!!! IK HEB OOK HET RECHT TE HEBBEN WAT IK WIL ZEGGEN EN DOEN!!!
Badge
@Anoniem06 thanks babygirl maar ik vind t toch op de een of andere manier een grote stap en weet niet zo goed of ik die stap wel wil maken...
wel heel jammer dat het jou niet echt heeft geholpen, probeer alsjeblieft te stoppen met snijden.. als je wilt praten kan dat met mij!
wel heel erg bedankt 💞
Badge
@JadeGameSetPlay blij om te horen dat je niet jezelf de schuld geeft want dat is echt niet nodig als ik zo hoor, sad dat je ouders zo naar doen..
heel veel succes en als ze n keer kt doen dan kan je dat bij me kwijt
kusjs
@Anoniem06 thanks babygirl maar ik vind t toch op de een of andere manier een grote stap en weet niet zo goed of ik die stap wel wil maken...

Dat is begrijpelijk hoor, voor veel mensen vergt het heel wat moed om de stap naar een psycholoog te zetten. Toch denk ik dat het heel erg nuttig kan zijn. "Het is maar praten" zul je misschien denken, maar het kan echt ontzettend goed helpen, doordat ze -naast dat gewoon je hart luchten al fijn is- via hun opleiding hebben geleerd hoe je bepaalde problemen kunt aanpakken, of door jou te helpen met hoe je iets in een ander licht kunt zien.
Zou je contact op kunnen nemen (in het begin desnoods anoniem) met een leerlingenbegeleider op school?
Badge
@xLotx Ik denk dat ik het houd op praten met vriendinnen, als ik nog een keer snijd beloof ik dat ik contact opneem met mijn mentor, tot die tijd ga ik praten met vriendinnen en dan ook hoe ik me écht voel..
Misschien helpt het om te weten dat veel mensen gedachtes hebben van "Wat als ik weg zou zijn, of wat als ik nu voor deze auto spring." Dit fenomeen heeft ook een naam; "The call of the void" of "l’appel du vide" dit kan je vertalen naar "Roep van de leegte". Het gaat hierover wat voor een impact je zou hebben op je omgeving als je er niet meer zou zijn. Vaak krijg je deze gedachtes als je staat te wachten op de trein of op de rand van een klif staat ofzo maar je kan deze gedachten ook zomaar krijgen, het is niet raar of verkeerd het is menselijk.
Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft, in elk geval veel succes!
Badge
thanks @Alfred P 🥰

Reageer