Skip to main content
Vraag

woongroep

• August 5, 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben sinds 2 maanden op een woongroep ik mag niemand zien door mij voogd en ik hoor hier in eerste instantie niet te zijn want ik werd niet gemishandelt ofzo enigste probleem was ik kon niet naar school door een geweldsmisdrijf thuis die mij moeder heeft mee gemaakt met de huurbaas en de voogd liet mij gewoon vallen en nu ben ik onverwachts uit huis geplaats ik kan al een jaar niet naar school en heb telefoon van 8 tot half 9 door de weeks ik weet niet wat ik moet doen ik wordt hier zwaar depressief maar dat kan ik niet zeggen tegen de begeleiders want die sturen je dan naar een instelling ik wil gewoon terug naar huis iemand tips?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 5, 2025

Hey ​@Ikhaathethier, wat je nu meemaakt is ontzettend heftig en oneerlijk, en ik wil eerst zeggen dat het heel dapper van je is dat je hier durft te schrijven over hoe je je voelt. Je bent in een situatie terechtgekomen waar je geen controle over hebt, en dat is iets wat niemand zou moeten meemaken, zeker niet als je zelf niets verkeerd hebt gedaan.

Dat je depressieve gevoelens hebt, is geen zwakte, het is een normale reactie op een situatie waarin je je machteloos, alleen en opgesloten voelt. En ik snap dat je bang bent om dat eerlijk te zeggen tegen je begeleiders, uit angst om weggestuurd te worden naar iets wat misschien nog erger voelt.

Maar hier is het moeilijke, en tegelijk belangrijke: je hoeft dit niet alleen te dragen. Je bent niet gek of verkeerd omdat je je slecht voelt. Wat je nodig hebt, is iemand die naar je luistert zonder meteen over je te beslissen. Als je een begeleider hebt die je een beetje vertrouwt, kun je misschien zeggen: "Ik voel me niet goed en ik wil daarover praten, maar ik ben bang wat er gebeurt als ik eerlijk ben." Zo geef je ze een kans om je te helpen zonder dat ze meteen denken dat je "weg" moet.

xx liefs Wolf 🐺