Skip to main content
Hey jongens,

Ik doe sinds kort weer mezelf snijden maar dan best diep.

Iemand tips om het te verbergen omdat het ook blijft doorbloeden door me broek heen.

Groetjes..
Hoi,

Ik weet niet of dit helemaal de juiste categorie is voor dit topic, maar dat kan de KT nog aanpassen.

Als je jezelf diep snijdt, is het raadzaam om hechtingen te halen bij de eerste hulp / huisartenpost / huisarts. Op die manier heelt je wond goed en lekt deze niet door.

Als dit om een of andere reden niet kan, probeer dan zelf met een zwaluwstaartje de wondranden bij elkaar te plakken.

Deze link brengt je bij een afbeelding op Google (op de mobiele versie is het gwn te lastig om een afbeelding in te voegen). Die afbeelding laat een beschrijving zien hoe je een zwaluwstaartje moet maken.

Let op een zwaluwstaartje is geen vervanger van hechtingen! Als je wond hechtingen nodig heeft, moet je deze ook halen.

Weet iemand dat je jezelf beschadigt? Als je jezelf zo diep snijdt, lijkt het me echt belangrijk om hulp te krijgen. Je kan naar je ouders gaan, een vriend(in), je mentor, een leraar, de vertrouwenspersoon of je huisarts. Zij kunnen je helpen 🙂

Gr. Pin
Hey,

het is niet goed dat je je snijdt! Ik weet dat iedereen die dat doet er wel een goede reden voor heeft. Problemen ect. probeer daar ook eens hulp voor te zoeken. Dit kan door er hier over te praten of met een vriend(in), familielid, mentor, mensen van de kindertelefoon. Er is vast wel iemand die je ermee kan helpen. Als je stopt met snijden hoef je de wonden ook niet meer te verbergen.

Dat je bloed door je broek een zichtbaar is betekend dat je flink bloed. Een pleister gaat dit dus niet stoppen. Als je door gaat met snijden, wat ik afraad. Kijk dan wel uit voor je slagader! Anders bloed je dood en dat moeten we niet hebben. Je kan het bloeden stoppen door er een gaasje op te doen en daarna een verbandje erom. Als het bloed dan daardoor komt moet je er watten omheen doen en dan nog een verbandje. Daarna zou het zoiezo moeten stoppen. Als je niet weet hoe je fatsoenlijk een drukverband maakt wil ik het je best wel uitleggen of kan je vast wel een tutorial over vinden op youtube. Als je de spullen hiervoor niet hebt kan je die halen bij de drogist. Wat je ook kan doen als het niet anders kan is watten erop en dat vastzetten met ductape. In geval van noot maak een tourniquet, dit kan door een stuk touw of een riem strak om je been te zetten. Doe dit alleen in geval van noot!!! Want dit verminder de doorbloeding in je been en als je het te lang doet zal je been afsterven en dat moet zeker niet gebeuren.

Omdat je veel bloed verliest door het snijden moet je wel zorgen dat je voldoende eet en genoeg ijzer binnenkrijt om extra bloed aan te maken. Anders kan je misschien een keer flauwvallen.

Ik hoop dat je stopt met jezelf snijden en dat je anders hier iets aan hebt.

Met vriendelijke groet.
Niet om iets af te doen aan de reactie van AnOnIeM9876543212, maar in geval van nood, bel dan 112 en volg hun instructies.

En probeer ducttape te vermijden, want je huid kan niet ademen als je ducttape op je huid hebt zitten (op die plek). Dat is erg slecht voor je. (Je kan sterven als je 100% van je huid zou bedekken met ducttape.)

Verder, ik heb hier veel te weinig verstand van, om 100% betrouwbaar te zijn, dus ik wil je echt met klem aanraden een arts te bezoeken.

Gr. Pin
Niet om iets af te doen aan de reactie van AnOnIeM9876543212, maar in geval van nood, bel dan 112 en volg hun instructies.

Je hebt zeker gelijk, Ik bedoelde het ook niet op die manier.

En probeer ducttape te vermijden, want je huid kan niet ademen als je ducttape op je huid hebt zitten (op die plek). Dat is erg slecht voor je. (Je kan sterven als je 100% van je huid zou bedekken met ducttape.)

Dat klopt, maar een klein beetje maakt opzich niet veel uit. Het is ook niet de bedoeling dat het er heel lang erop zit. Daarom zei ik ook: als het niet ander kan. Zegmaar als een tijdelijke oplossing totdat je de juiste spullen hebt.

Ik heb een geldig EHBO diploma, maar het is al een tijdje gelden dat ik er les in heb gehad. Ik daarom binnenkort weer op cursus zodat alles actueel blijft. Zover ik geleerd heb zou dat verband goed moeten werken. Maar ik zou zoals Pin ook al zei aanraden om een keer langs de huisarts te gaan.

Met vriendelijke groet.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ja mensen weten dat ik mezelf snijdt en ben hiervoor ook al vaak voor naar de hap toe gemoeten. Alleen weten ze nog niks over de verse wonden omdat ik gewoon met ontslag naar huis wil.

Over het verkeerde topic was me logisch alleen had een muisklik waardoor het op de verkeerde plaats kwam.

Ook heb ik zelf de nodige ervaring met het plakken van hechtplijsters alleen aangezien er dus niemand van af weet is het lastig aan dit soort verzorgings spullen te komen.
Ook heb ik zelf de nodige ervaring met het plakken van hechtplijsters alleen aangezien er dus niemand van af weet is het lastig aan dit soort verzorgings spullen te komen.

Als het goed is kan je verzorgingsspullen bij de drogist halen en ander wel de apotheek.
@AnOnIeM9876543212

Ik dacht ook al dat je het niet zo bedoelde en van dat ducttape heb je ook gelijk.

@Nadrabeer

Je wil met ontslag naar huis en daarom vertel je niemand van je wonden. Waarvoor ben je nu opgenomen? Voor o.a. de automutilatie? Is het in dat geval misschien niet slimmer om het juist wel te melden? Want als je het daar doet, kun je het ook weer thuis gaan doen...
Ja o.a. De automutilatie. Alleen dit mag thuis niet meer voorkomen als dit wel zo is moet ik naar een andere kliniek.
Denk je zelf dat je ermee kan stoppen als je thuis bent?
@Pin nee

ik ben me nu ruim 1 jaar al aan het bedachadigen en de hulpverleners weten ook dat het thuis gebeurd. me ouders zeggen dat het wel moet stoppen voor 5 januari. alleen voor de mensen die weten hoe moeilijk het is om te stoppen, nou bij deze.
Oké, maar als je weet dat je jezelf gaat beschadigen als je naar huis gaat, denk je dat het dan wel zo'n goed idee is om naar huis te gaan? Kun je dan niet beter eerlijk zijn tegen je hulpverlening, zodat ze je kunnen helpen?
@Pin de hulpverlening weet ervan dus is niet mijn fout.
Ik heb het niet over fouten. Natuurlijk is het niet jouw fout. Jij kan er ook niks aan doen dat je last hebt van deze problemen.

Raar dat je hulpverlening overal van weet en je dat toch naar huis wil sturen. Maar ik ken natuurlijk ook niet het hele plaatje. Ik hoop alleen dat het je lukt om te stoppen met snijden.

Reageer