Skip to main content
Vraag

Woensdag weer naar school maar ben zenuwachtig

• August 30, 2025
  • 8 reacties
  • 92 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik had een vraagje, want ik moet woensdag weer naar school en dan ga ik naar de 2de waar ik een paar nieuwe vakken krijg. Ik doe gymnasium waardoor ik dus ook nog Latijn en Grieks heb, wat weer voor extra huiswerk zorgt en dus ook voor extra stress. Ik ben best wel zenuwachtig omdat ik slecht slaap en ook veel last heb van sombere gedachtes (ik noem het geen depressie omdat ik geen diagnose heb). Heeft iemand tips voor me?

8 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 30, 2025

Hoi ​@Giraf2012,

Ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent, het is ook best spannend om naar een nieuw schooljaar te gaan met meer vakken en extra drukte. Probeer het stap voor stap te zien: je hoeft niet alles tegelijk perfect te kunnen. Het kan helpen om je huiswerk te plannen in kleine stukjes zodat het minder zwaar voelt.

Voor het slapen kun je misschien een rustig ritueel maken, zoals muziek luisteren of even schrijven wat je nog denkt, zodat je hoofd leger wordt. En over die sombere gedachten: ook al noem je het geen depressie, het is wel goed om erover te praten met iemand die je vertrouwt, zoals een ouder, vriend of mentor. 💛

xx liefs Wolf 🐺

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hé!

Dat is niet erg hoor, spanning hoort erbij. Het beste wat je kan doen is je best! Als je last hebt van de gevoelens die je hebt kan je misschien praten met een physcoloog ofzo!

Veel succes in de 2e!

201anoniem
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 7, 2025

Hi 

Het is al weer een paar dagen later ik hoop dat je eerste school dagen goed gingen. Ik gebruik zelf een plan achenda voormij helpt die om iets meer overzicht te heben over al mijn toetsen en huiswerk. En je hoeft niet altijd goede cijfers te halen een onvoldoende kan echt geen kwaad als het er maar niet te veel woorde.

Groetjes 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 8, 2025

Dankjewel voor alle reacties, ik zal alle tips uitproberen en af en toe laten weten hoe het met me gaat via een nieuwe topic!! Mijn eerste schooldagen verliepen best prima, ik ben helaas wel al helemaal gesloopt :)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Ahhh wat fijn om te horen dat je eerste schooldagen goed gingen! 😄 Het is logisch dat je nu helemaal gesloopt bent, zo’n nieuwe start kost veel energie. Rust lekker uit en geef jezelf wat tijd om te wennen, dat mag echt. 💖

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 3, 2025

Dankjewel ​@Wolf!! Ik heb vandaag bloed laten prikken omdat ze gaan onderzoeken of ik niet lichameijks iets heb, omdat ik de hele tijd heel moe ben. Ik hoor volgende week ergens de uitslag, en dan zal ik het laten weten!!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Ah goed dat je dat hebt gedaan! 😄 Hopelijk geeft het bloedonderzoek duidelijkheid en komt er iets uit dat je kan helpen. Fijn dat je het laat weten zodra je de uitslag hebt, dan weten we hoe het met je gaat! 💛 Je mag nu ook even goed uitrusten, want bloed prikken en zo’n onderzoek kan best vermoeiend zijn.

xx liefs Wolf 🐺

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 4, 2025

Hoi. Veel sterkte daarmee ​@Giraf2012 ! Ik heb dit topic nog niet eerder gezien 😊 maar knap hoe je het vertelt en het aanpakt! 💪👍 Hopelijk gaat het daarna dan nog beter. Succes hoor! 

Groetjes liefs Tartan X