woedeaanvallen

  • 29 October 2021
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

ik word supersnel boos en krijg thuis de hele tijd woedeaanvallen voor het minste, dan begin ik met messen te gooien naar andere mensen, ik ben ook al naar een psycholoog geweest/gegaan maar dat hielp niet, wat moet ik doen?


1 reactie

Heyy

 

Hmm dat is wel erg lastig zeg.. Goed van je dat je hier om raad vraagt :)

 

Je kan als je merkt dat je een woedeaanval krijgt proberen om op je ademhaling te letten.. Probeer als je woede voelt opkomen diep en rustig in te ademen door je neus.. en diep en rustig uit te ademen door je mond. Je focus leggen op je ademhaling kan rustgevend werken en kan ervoor zorgen dat je woedeaanval een beetje over je heen glijdt. 

Weet je zelf ook een beetje wat voor dingen je woedeaanvallen triggeren? Je kan proberen om een lijstje te maken waarop je de aanleidingen van je meest recente woedeaanvallen opschrijft. Dan kan je een beetje een beeld creëren van wat je woedeaanval mogelijk triggert en je kan dan in dat soort situaties wat meer op je hoede zijn.

 

Wat je ook kan helpen is met iemand te praten over het feit dat je dit soort woedeaanvallen hebt, bijvoorbeeld met je ouders. Ik denk dat je ouders al wel afweten van het feit dat je last hebt van woedeaanvallen dus die zullen vast en zeker begrijpen dat je niet goed weet wat je hier mee moet doen en zullen je dan ook vast ondersteuning bieden om te kijken hoe je je woedeaanvallen beter kan controleren.

Je kan ook met iemand anders over deze situatie praten bijvoorbeeld met een familielid, docent, je mentor of de huisarts. Die kunnen je ook ondersteunen en helpen om te kijken hoe je dit probleem het best kan oplossen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reageer