Vraag

woede problemen

  • 27 June 2022
  • 0 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik heb al mijn leven lang problemen met boos worden, en sinds mijn 10e-12e is het alleen maar erger geworden. Nu ben ik 15 en het is vreselijk. Ik heb hierdoor op mijn 14e een relatie en heel veel vriendschappen verpest en ben daardoor ook mee vernederd. Je kan dus zeggen dat het snel boos worden eigenlijk wel een zwakke plek is. Het problematische is dat ik gewoon snel geïrriteerd raak, en veel ruzie heb, dan als ik echt boos word, word ik vervelend en snauwerig. Maar het ergste is dat ik ook last van driftbuien heb. Die heb ik soms een hele periode niet, maar daarna heb ik er wel weer een periode veel. Ik kan niet omschrijven hoe het voelt maar het is heel erg vervelend en ik word soms ook heel agressief. Soms als ik zo boos ben heb ik wel ergens een gevoel dat ik niet boos wil zijn maar dat gevoel ligt te ver weg om mijn gedachtes te veranderen. Soms schrik ik ook heel erg van mijn gedrag als ik boos ben, of krijg ik later spijt.

Mijn probleem is nu dat ik de laatste tijd er weer heel erg last van heb en ik weet niet waarom. Ik heb constant dromen waarin ik heel erg driftig ben of hele erge ruzie heb met iemand. Daarbuiten word ik heel snel geïrriteerd en ook steeds op het randje van driftbuien. Wat moet ik doen? Ik ben geen manieren nodig om af te koelen, maar om te voorkomen dat ik me boos voel/word.


0 reacties

Geen reactie

Reageer