Vraag

winterdip

  • 18 December 2021
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

hey, sinds het winter is heb ik steeds meer het gevoel dat ik heel weinig motivatie heb en ik heel moe ben. 

Mijn relatie van 7 maanden is pas uitgegaan, dus dat speelt ook een grote rol. 

En k doe nu vwo dus ben veel met school bezig.

Maar voor de rest is er eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb gwn geen motivatie meer voor bv school of om me kamer op te ruimen en ik heb ook geen zin om met vrienden wat te doen ik blijf liever thuis. En vaak in de avond als k dan klaar ben met alles voel ik me ook heel alleen en heb ik geen zin om met bv mijn gezin wat te gaan doen. Mijn zus heeft een vriend en die is er bijna elke dag en als ik naar hun kijk voel ik me ook heel eenzaam. 

Weet iemand waarom ik me zo voel? of weet iemand hoe ik dit kan veranderen? 


4 reacties

Super klote dat je relatie gestopt is.

Het is eigenlijk een tijdje heel klote. 

Daar kun je ook niet zoveel aan doen.

Als je naast je relatie nog meer redenen hebt dat je je niet lekker voelt zou ik je toch aanraden om bij het AKJ hulp te vragen. (in vorm van een psycholoog)

Die kunnen je de nodige hulp aanbieden.

School is heel belangrijk, maar mentale gezondheid is minstens zo belangrijk.

Ondanks je leerplicht moet je soms de overweging maken om even een volledige pauze te nemen van dingen waar je door je emotionele stabiliteit niet aan te pas kunt komen.

Daar is het AKJ ook handig voor, die kunnen als soort getuige in gesprek gaan met leerplicht zodat dat geen consequenties voor je zal hebben.

 

Het telefoonnummer van AKJ is 088 555 1000

Badge

Hoi, ik denk dat ik hier ook misschien last van heb. Als ik jou was zou ik juist wel vrienden opzoeken. Dat is belangrijk als je je eenzaam voelt en het zou ook kunnen dat een vriend of vriendin je hier in begrijpt.  

Badge

Ik had zelf vorige winter ook wat jij had, weinig motivatie, moe en weinig behoefte om af te spreken. Deze winter is het bij mij alleen anders, ik heb de motivatie nog steeds niet, maar ik heb wel verschrikkelijk veel energie en behoefte om af te spreken. Misschien boekt dat een beetje hoop.

Reputatie 1
Badge +2

Super klote dat je relatie gestopt is.

Het is eigenlijk een tijdje heel klote. 

Daar kun je ook niet zoveel aan doen.

Als je naast je relatie nog meer redenen hebt dat je je niet lekker voelt zou ik je toch aanraden om bij het AKJ hulp te vragen. (in vorm van een psycholoog)

Die kunnen je de nodige hulp aanbieden.

School is heel belangrijk, maar mentale gezondheid is minstens zo belangrijk.

Ondanks je leerplicht moet je soms de overweging maken om even een volledige pauze te nemen van dingen waar je door je emotionele stabiliteit niet aan te pas kunt komen.

Daar is het AKJ ook handig voor, die kunnen als soort getuige in gesprek gaan met leerplicht zodat dat geen consequenties voor je zal hebben.

 

Het telefoonnummer van AKJ is 088 555 1000

oké heel erg bedankt 

Reageer