Skip to main content

Willen veranderen maar niks doen

• February 5, 2026
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

PrivatTeen
Forum|alt.badge.img

Hoi! ik ben PT, en het gaat al jaren slecht met me.

ik ben een behoorlijk uitbundig persoon, daarmee bedoel ik vrolijk en energiek. ik ben anders dan de meeste mensen, ik heb roze haar, draag nooit spijkerstof en ben redelijk immuun tegen kou.

maar daar gaat dit niet over he.

Ik verberg mijn pijn achter 147 lagen energie en vrolijkheid, waar nooit iemand doorheen gekomen is.

Pijn van alleen zijn, vergeten worden. Pijn van iedereen vertellen, dat er niks is, en glimlachen. pijn van achtergelaten worden. pijn van te horen krijgen dat je beste vriendin niet vindt dat jij hetzelfde terug bent. pijn door iedereen, onbedoeld, schade aanbrengen. pijn door alles.

Mijn cijfers lijden er ook onder, en ik wil alles drastisch veranderen. ik wil minder achter een scherm. ik wil elke ochtend hardlopen. ik wil minder ongezond eten. ik wil beter mijn best doen op school. op sport. ik wil een gesprek voeren met mijn ouders, zonder uitgelachen te worden. zonder te horen te krijgen dat ik goed ben, dat mijn ideeën nergens op slaan. ik wil sterker worden. ik wil mezelf kunnen verdedigen, fysiek en mentaal. 

maar ik durf niet. ik durf niet naar mijn ouders te gaan en te zeggen: “maar nou moeten jullie even stoppen, me laten spreken en niet onderbreken!”  ik durf niemand over de 147 lagen verborgen pijn te vertellen.

niemand vertrouwde me-        en toen ben ik het vertrouwen in mezelf verloren.

2 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 6, 2026

hi ​@PrivatTeen 

wat naar dat je je zo voelt. als eerste wil ik zeggen dat je een prachtig persoon bent van binnen en van buiten als jij je haren roze hebt betekend niet dat je anders bent dan de rest. het is erg naar dat je voelt alsof je jezelf verbergt achter een glimlach en energie ik wil je vooral laten weten dat je er toe doet. en ik zou er met iemand over praten bijvoorbeeld een docent die je goed vertrouwt. of je kan altijd bellen en chatten met de kindertelefoon.

veel liefs vie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 6, 2026

Hoi,

Irritant dat je je zo voelt, ik voel me op dit moment wel hetzelfde (behalve het roze haar, maar dat likky me echt luek om nog een keer te doen) wat mij helpt is te kijken naar de dingen die wel goed gaan(bij mij tekenen, haken) en langzaam dingen doen gwn iedere week iets minder ongezond iets meer leren o i d (ovegerens lukt mij dat niet, maar ik blijf proberen) dus mijn tips: niet opgeven, want iedereen mag er zijn of je jou energiek bent of juist minder of tegelijkertijd. En als je iets wil veranderen kleine stapjes niet te snel willen gewoon rustig aan want je hebt nog een heel leven de tijd