Hoi, hier ben ik weer. Ik ben voor de afgelopen jaren in therapie geweest voor sh en ed. Nu ben ik gestopt met therapie, omdat ik had gelogen tegen iedereen dat het goed ging. ik ben nu 3 maanden verder en ik wil eigenlijk toch wel weer therapie. Nu is er een probleem, want ik mag geen therapie van mijn ouders, omdat ik hen niet vertrouw. Hebben jullie misschien ideeën hoe ik dit aan kan pakken?
Heyy, welkom terug!
Het is echt heel knap van je dat je weet van jezelf dat je weer therapie nodig hebt! Het kan lastig zijn als je ouders niet willen dat je therapie krijgt en dat je ze niet vertrouwd of dat ze denken dat je ze niet vertrouwd of allebei is erg jammer. Misschien kun je beginnen door rustig met ze te praten en uitleggen waarom je therapie wilt, zonder te vertellen wat er eerder gebeurd is. Als je dat moeilijk vindt, kan je misschien iemand die je vertrouwd, zoals je mentor of iemand anders uit je familie vragen om je daarmee te helpen. En als dat niet lukt, kan je ook hulp zoeken via je huisarts of vertrouwenspersoon op school. Het belangrijkste is natuurlijk dat je de hulp krijgt die je nodig hebt!
Ik hoop dat deze ideeën een beetje goed zijn en veel succes!!
Groetjes Honing ;D
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.